روتین پوستی برای روز و شب

داشتن یک پوست سالم و شاداب مورد علاقه همه افراد، خصوصاً بانوان است. با بالا رفتن سن، پوست شروع به پیر شدن کرده و شادابی و نشاط قبل را از دست می‌دهد. اما با داشتن یک برنامه روتین پوستی برای روز و شب  برای مراقبت از بدن می‌توانید روند پیر شدن پوست را کندتر کرده و حس شادابی و نشاط را به خود هدیه دهید. اما در این میان مراحل صحیح یک روتین پوستی ممکن است برای بسیاری از افراد گیج کننده باشد. از طرفی محصولات نامناسب و عدم توجه به این مراحل، ممکن است به پوست شما آسیب بزند. در این مقاله ما می‌خواهیم در رابطه با روتین پوستی برای روز و شب صحبت کنیم. پس لطفاً تا انتهای مقاله همراه نشاط نو بمانید.

روتین پوستی روزانه دخترانه
روتین پوستی روزانه دخترانه

روتین پوستی روزانه دخترانه

معمولا دختران نوجوان برای داشتن پوستی شاداب و سالم به دنبال روتین‌های پوستی روزانه هستند. در ابتدا باید بگوییم که برای داشتن یک روتین روزانه پوست دقت کنید که به هیچ وجه لوازم آرایشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید؛

خصوصاً محصولاتی که مربوط به لب و چشم هستند پتانسیل این را دارند که میکروب‌های مختلف را به پوست شما منتقل کنند.

نکته دیگری که برای یک روتین پوستی روزانه دخترانه باید بدانید این است که پیش از خوابیدن حتماً آرایش روی پوست خود را پاک کنید؛ زیرا در این صورت دچار عوارض پوستی زیادی خواهید شد.

همچنین زمانی که بیدار می‌شوید پوست خود را با یک فوم پاک کننده یا هر ماده مناسبی که در نظر دارید، شسته و با دستمالی نرم و تمیز پاک کنید. اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید از شیرپاک کن و مرطوب کننده استفاده کنید.

در صورتی که جزو خانم‌های ورزشکار هستید، حتماً پیش از ورزش صورتتان را بشویید تا به اندازه کافی تنفس و تعریق داشته باشد. سپس از یک مرطوب کننده مناسب که میزان چربی‌سازی پوست شما را متعادل کند، استفاده نمایید.

استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب، چه در روزهای بارانی و چه در هوای آفتابی، ضروری است؛ زیرا کرم ضد آفتاب ضمن جلوگیری از سرطان پوست، از بروز چین و چروک و سایر علائم پیری نیز پیشگیری می‌کند. نهایتاً در هفته دو یا سه بار صورت خود را لایه برداری کنید. برای این کار از محصولات ملایم‌تری بهره بگیرید.

همچنین برای جلوگیری از بروز جوش نیز می‌توان از محصولات ضد آکنه کمک گرفت. به یاد داشته باشید که هرگز دست کثیف خود را به صورتتان نمالید؛ زیرا با این کار باکتری‌ها و میکروب‌ها روی پوست صورت شما باقی می‌ماند.

روتین پوستی شب
روتین پوستی شب

روتین پوستی شب

روتین‌های پوستی روزانه بیشتر برای مراقبت از پوست در مقابل اشعه خورشید و سایر آب و هوا است. اما روتین‌های شبانه پوست، بیشتر روی درمان و رساندن موادمغذی به پوست تمرکز دارد؛ به بیان دیگر هدف روتین روزانه بیشتر محافظت است و هدف روتین شبانه، رسیدگی به مشکلات پوست پیش از شروع فرایند و بازسازی در خواب می‌باشد؛

زیرا پوست در شب به ترمیم، تغذیه و آبرسانی نیاز دارد. پس برای داشتن یک روتین پوستی شب ضمن انتخاب محصولات مناسب، به ترتیب آنها را استفاده کنید تا در این صورت میزان تاثیرات مثبت روی پوست شما، به بیشترین حالت ممکن برسد.

مراحل اساسی در روتین پوستی شب شامل موارد زیر می‌باشد:

۱_به جرات می‌توانیم بگوییم که خوابیدن با آرایش، می‌تواند بیشترین آسیب ممکن را به پوست شما بزند. پس سعی کنید در هر شرایطی حتی اگر خسته بودید، پیش از خواب صورت خود را با یک پاک کننده مناسب تمیز کنید تا به پوست شما آسیبی وارد نشود.

۲_در مرحله دوم دقت داشته باشید که از یک پاک کننده ملایم که متناسب با شرایط پوست شما است، برای شستن صورت خود استفاده کنید؛ زیرا فقط با انجام مرحله اول یعنی پاک کردن صورت, مواد به طور کامل از بین نمی‌رود؛ بلکه باید در این مرحله از یک ماده مناسب برای از بین بردن کامل مواد آرایشی کمک بگیرید و پوست خود را با یک دستمال بسیار تمیز و لطیف پاک کنید.

۲_مرحله سوم برای انجام یک روتین پوستی شب، استفاده از تونر است که عقاید مختلفی در رابطه با آن وجود دارد. برخی از افراد نتایج شگفت‌انگیزی دریافت کرده‌اند؛ در حالی که برخی دیگر می‌گویند تونر هیچ تاثیری روی پوست ما نگذاشته است. اما بر اساس گفته متخصصان، تونر تعادل چربی و رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

۴_در گام بعدی با توجه به پوست خود باید از هر نوع محصول مراقبتی که دوست دارید و مناسب پوست شما است، استفاده کنید. این محصولات می‌توانند برای از بین بردن جای جوش، لکه‌های پوستی و کم کردن آنها تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال برخی از افراد علاقمند به استفاده از سرم‌های روشن کننده صورت بوده و برخی دیگر در این مرحله از آبرسان‌ها و سایر لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند.

۵_درمرحله پنجم برای پیشگیری از پیری زودرس از کرم دور چشم استفاده می‌شود؛ زیرا این محصول موجب افزایش آبرسانی به پوست اطراف چشم شده و چین و چروک‌های آن را کاهش می‌دهد. پوست اطراف چشم نسبت به سایر مناطق نازک‌تر است؛ پس محافظت از آن اهمیت زیادی دارد. لذا در مراحل روتین پوستی شبانه خود، به هیچ وجه کرم دور چشم را حذف نکنید.

۶_مرحله ششم شامل استفاده از مرطوب کننده‌های ترمیم کننده غیرکومدوژنیک بوده که برای حفظ سلامت پوست و جوانسازی آن، کمک کننده است. سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که میزان آبرسانی به پوست شما را افزایش داده و منافذ آن را مسدود نکند. این روزها افراد از محصولاتی که حاوی اسید هیالورونیک است، بیشتر استقبال می‌کنند.

این شش مرحله که به شما معرفی کردیم جزو اساسی‌ترین روتین پوستی شب بوده که هیچ کدام از آنها قابل حذف نیستند.

اگر دوست دارید و علاقمند هستید تا به پوست خود رسیدگی بیشتری کنید، می‌توانید لایه برداری و ماسک صورت را نیز به مراحل فوق اضافه کنید. البته انجام لایه برداری می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز صورت پذیرد اما لایه برداری در شب تاثیر بیشتر و بهتری دارد.

همچنین می‌توانید دو بار در هفته پس از انجام مراحل اساسی روتین پوستی شبانه، از انواع و اقسام ماسک‌های آبرسان استفاده کنید. این ماسک‌ها حاوی رتینول و هیالورونیک بوده و به بازسازی آبرسانی پوست شما کمک زیادی می‌کنند.

روتین پوستی کره ای
روتین پوستی کره ای

روتین پوستی کره‌ای

مردم کشورهای آسیای شرقی خصوصاً کشور کره به داشتن پوست‌های سالم و شفاف مشهور هستند.

عده زیادی از افراد نیز هستند که علاقمند به داشتن چنین پوستی بوده و می‌خواهند روتین پوستی کره‌ای که روشی برای پیشگیری و مراقبت از پوست است، داشته باشند؛

باید بدانید که روتین پوستی کره‌ای یک روش بلند مدت است که باید به آن پایبند باشید. روتین پوستی کره‌ای بیشتر روی طبیعت پوست متمرکز می‌شود و با پاکسازی و رطوبت رسانی، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب زیبایی طبیعی چهره شما برجسته‌تر خواهد شد.

دقت داشته باشید که رعایت ترتیب مراحل در روتین پوستی کره‌ای، اهمیت زیادی دارد و شما نمی‌توانید مراحل آن را به دلخواه جابجا کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

۱_در مرحله اول پاکسازی پوست با شوینده‌هایی که بر پایه روغن هستند انجام می‌شود. کره‌ای‌ها هرگز با آرایش به رختخواب نمی‌روند و حتماً پیش از خواب از پاک کننده‌ها استفاده می‌کنند. ضمناً برای جلوگیری از چرب شدن پوست نیز از یک هدبند حوله‌ای استفاده می‌نمایند.

۲_در مرحله دوم پاکسازی پوست با استفاده از شوینده‌هایی که بر پایه آب هستند و نسبت به شوینده‌های روغنی قوی‌تر می‌باشند، انجام می‌شود. معمولا در این مرحله از فوم‌ها و ژل‌های شستشو و مواد غیر صابونی بهره گرفته می‌شود.

۲_مرحله سوم که جزو یکی از اساسی‌ترین مراحل در روتین پوستی کره‌ای محسوب می‌شود، لایه برداری و اسکراب اصولی پوست است. در این مرحله سلول‌های مرده پوست پاکسازی می‌شود. انجام این کار معمولا یک یا دو بار در هفته صورت می‌پذیرد.

۴_مرحله چهارم نیز استفاده از تونر بوده که از تولید چربی اضافی روی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین ضمن تامین رطوبت مورد نیاز، از دهیتراته شدن پوست نیز پیشگیری می‌کند.

۵_مرحله چهارم به اسانس‌ها و امولوسیون‌ها می‌رسد که بافت سبکی داشته و از نظر غلظت حالتی بین سرم و تونر و شیر پاک کن را دارند. این محصولات خاصیت مرطوب کنندگی داشته و پوست را برای آماده شدن در مراحل بعدی کمک می‌کند.

۶_ششمین مرحله در روتین پوستی کره‌ای استفاده از سرم است که تمام مراحل قبلی را تقویت می‌کند. با توجه به اینکه سرم‌ها نسبت به اسانس‌ها و امولوسیون‌ها، ویسکوزیته بالاتری دارند؛ جذب آنها نیز راحت‌تر است. در ساختار اکثر سرم‌ها الاستین و کلاژن وجود دارد که موجب افزایش کشسانی، استحکام و آبرسانی عمیق‌تر به پوست می‌شود. چنین سرم‌هایی برای رفع تیرگی پوست نیز کمک کننده هستند.

۷_مرحله هیجان انگیز و جذاب روتین پوستی کره‌ای، استفاده از ماسک‌ صورت ورقه‌ای است که به راحتی روی پوست می‌نشینند و سرشار از مواد مغذی هستند. این ماسک‌ها که تنوع زیادی دارند، هر کدام برای برطرف کردن نیاز ویژه‌ای از پوست طراحی شده‌اند. معمولاً هر کدام از این ماسک‌ها را مدتی روی پوست قرار می‌دهند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

۹_در مرحله نهم روتین پوستی کره‌ای از کرم دور چشم استفاده می‌کنند که اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به اینکه پوست زیر چشم حساس‌تر از سایر نقاط است، برای رفع چروک و تیرگی و پف کردگی پوست آن نواحی، باید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید که این محصولات شامل مواردی مانند ژل، سرم و کرم هستند که هر کس با توجه به نیاز و سلیقه خود، مناسب‌ترین محصول را انتخاب می‌کند.

۱۰_مرحله آخر روتین پوستی کره‌ای استفاده از یک کرم ضد آفتاب مرغوب و مناسب است تا اشعه‌های مضر نور خورشید را دفع کند. بهره‌گیری از کرم ضد آفتاب در همه روزهای آفتابی و بارانی واجب است؛ زیرا از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محیطی و اشعه ماورا بنفش خورشید مانند یک سد دفاعی محافظت می‌کند.

روتین پوستی
روتین پوستی

خرید روتین پوستی برای روز و شب

برای خرید روتین پوستی برای روز و شب با مراجعه به فروشگاه‌ نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

به طور کلی روتین پوستی برای روز و شب شامل سه مرحله پاکسازی صورت، مرطوب کنندگی و استفاده از ضد آفتاب است که اگر دوست دارید پوستی سالم و شاداب داشته باشید این سه مرحله را باید انجام شود. مواردی که در این مطلب عنوان شد، بیشتر روی مشکلات پوستی و یا درمان آن متمرکز شده است.

ضمناً دقت داشته باشید که تاثیرگذاری یک روتین پوستی برای روز و شب به غیر از انجام این مراحل و استفاده از لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی مناسب، نیازمند پیوستگی و استمرار است؛ زیرا اگر صرفاً برای مدت کوتاهی برنامه روتین پوستی را رعایت کنید، ممکن است نتیجه مطلوب برایتان حاصل نشود. از اینکه تا پایان مقاله همراه نشاط نو بودید متشکریم.

سوالات متداول

۱_روتین پوستی شبانه دارای چه ترکیباتی است؟

معمولا بهترین روتین پوستی در شب شامل کرم‌های ضد چروک، مرطوب کننده و آبرسان می‌باشد.

۲_وسایل روتین پوستی کدام است؟

مهمترین ابزار و لوازم‌های مربوط به روتین پوستی برای روز و شب شامل غلطک جید و غلطک‌های صورت کوارتز رز و برس‌های پاک کننده صورت و اسپاتول ماسک صورت و سواب پنبه‌ای است.

۳_چرا روتین پوستی در شب اهمیت زیادی دارد؟

مواردی مانند چین و چروک نشدن پوست، روشن‌تر شدن پوست، بهبود بیماری‌های مربوط به آن و همچنین پیشگیری از پیری زودرس در انجام روتین شبانه پوستی حائز اهمیت است.

 

بیشتر بخوانید

بهترین و ماندگارترین عطر زنانه
بهترین و ماندگارترین عطر زنانه
آرایش ابرو
آرایش ابرو
آفتاب سوختگی
آفتاب سوختگی
بهترین و ماندگارترین عطر مردانه
بهترین و ماندگارترین عطر مردانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا