آموزش آرایش ابرو

ابرو مانند یک قاب برای چشم‌ها است و تاثیر زیادی روی زیبایی انسان‌ها دارد. در واقع اگر می‌خواهید یک چهره متقارن و زیبا داشته باشید، باید به فرم ابروها دقت زیادی کنید. با تعادل بین دو ابرو چهره شما جذاب‌تر می‌شود؛ پس هنگام آرایش چشم و ابرو به هارمونی و تعادل قوس و کمان ابروهای خود دقت کنید و سعی کنید آنها را به شکل اصولی فرم دهید.

در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با آموزش آرایش ابرو صحبت کنیم. پس لطفاً نشاط نو را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

آرایش ابرو
آرایش ابرو

آرایش ابرو

یک تعبیر زیبایی در رابطه با چشم‌ها و ابروها وجود دارد که طبق آن گفته می‌شود چشم پنجره‌ای بر روح انسان‌ها بوده و ابروها پرده‌ای زیبا و جذاب روی چشم‌ها می‌باشند؛ به همین دلیل است که از گذشته تاکنون، آرایش ابروها اهمیت زیادی داشته است.

امروزه با توجه به تنوع انواع لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی با استفاده از مواد مختلفی مانند سایه، ریمل ابرو مداد ابرو و… ابروها را آرایش می‌کند.

اما قبل از هر چیز باید بدانید که مدل ابرو ارتباط مستقیمی با مدل صورت دارد. لذا بهتر است مدل و فرم ابروی خود را بر اساس صورتتان انتخاب کنید؛

مثلاً ابروهای هشتی و پهن مناسب صورت‌های گرد است؛ چرا که برای یک صورت گرد داشتن یک ابروی هلالی زیاد متناسب نیست و یا اگر صورتتان به شکل مربعی است، ابروهای پهن و هلالی برایتان بهتر است.

افرادی که صورت‌های بیضی شکل دارند، بهتر است ابروهای صاف با زاویه کم داشته باشند.

آموزش آرایش ابروی دخترانه
آموزش آرایش ابروی دخترانه

آموزش آرایش ابروی دخترانه

۱_اگر می‌خواهید ابروی دخترانه‌ای داشته باشید بهتر است قاب بندی و تاتو ابرو را به طور کلی فراموش کنید؛ زیرا انجام این کار به هیچ وجه ترند میکاپ‌های اروپایی نیست و مدل صورت شما را زنانه می‌کند.

حتی اگر ابروهای کم پشتی دارید، نباید آن را با مداد پر کنید؛ بلکه می‌توانید یک سایه همرنگ ابروهای خود تهیه کرده و با کمک یک فرچه ابرو، ابروهای خود را رنگ بزنید.

با این روش ابروی شما پرتر و طبیعی‌تر نشان داده می‌شود. همچنین فرچه ابرو کمک می‌کند تا ابروها به سمت بالا رفته و به مدل ابروی پر نزدیک شوند که مورد پسند دختران است.

۲_نکته بعدی که در یک آموزش آرایش ابروی دخترانه باید در نظر داشته باشید این است که دم ابروهای خود را زیاد بلند یا زیاد کوتاه نکنید؛

زیرا اگر دم ابروها را زیاد بلند کنید، صورت ناراحت به نظر می‌رسد و دم ابروی زیاد کوتاه که اصطلاحا به آن ابروی شیطانی نیز می‌گویند، چهره را عصبانی نشان می‌دهد.

پس برای اینکه ابروی زیبایی داشته باشید؛ به کمک یک مداد از قسمت زیر چشم زاویه‌ای را ایجاد کرده و به سمت ابروهایتان بکشید. در واقع اندازه مناسب دم ابروهای شما باید از نقطه امتداد گوشه چشم تا دم ابرو باشد.

۳_نکته بعدی این است که به هیچ وجه در قسمت بالای ابروی خود زاویه ایجاد نکنید. در روش‌های قدیمی آرایش ابرو ایجاد یک شکستگی یا هشتی در بالای ابرو مد بود؛

اما میکاپ آرتیست‌های امروزی سعی می‌کنند هنگام آرایش ابرو آن را طبیعی‌تر جلوه دهند؛ لذا زاویه تیز بالای ابرو صورت را خشن نشان می‌دهد و معصومیت و طبیعی بودن چهره را کاهش می‌دهد.

از طرفی در آرایش ابروی دخترانه، به هیچ وجه نباید تاج ابرو قاب بندی و پررنگ باشد. برای پر کردن قسمت تاج ابروی می‌توانید زیر خط رویش موی تاج ابرو مقدار کمی سایه ابرو بزنید. سپس با فرچه‌ای مناسب آن را به سمت بالا شانه کرده تا خطوط آن محو شود.

۴_می‌توانید در آرایش ابروی دخترانه به کمک کانسیلر فاصله مناسبی بین چشم و ابروی خود ایجاد کنید؛

خصوصاً افرادی که دچار افتادگی پلک هستند یا فاصله بین چشم و ابرویشان کم است، بهتر است از این روش استفاده کنند تا چشم‌هایشان بزرگتر به نظر برسد و فاصله بین چشم و ابرویشان بیشتر شود.

دقت داشته باشید که بهتر است از هایلایتر برای انجام این کار استفاده نکنید؛ زیرا توجه را به فاصله و فرم چشم و ابروی شما بیشتر می‌کند.

۵_در آموزش آرایش ابروی دخترانه تاکید روی مدل‌های پهن است؛ زیرا این روزها مدل ابروی پهن طرفداران زیادی دارد. در صورتی که ابروهای شما زیاد پرپشت و پهن نیست؛ می‌توانید با استفاده از سرم ابرو و روغن‌های طبیعی مثل روغن کرچک، روغن زیتون، روغن نارگیل و یا آلوئه ورا، ابروها را پرپشت کنید.

در نهایت برای کشیدن یک ابروی پهن دخترانه، با کمک قلم ابرو به آهستگی خطوط نازکی که به موی ابرو شبیه باشد بکشید؛ به گونه‌ای که ابروهایتان قاب بندی نشود.

هر چقدر فاصله بین خطوط یکسان باشد، ابروهای شما متقارن‌تر و زیباتر است؛ بدین ترتیب شما یک ابروی پهن دخترانه خواهید داشت. توصیه می‌کنیم هنگام خرید سایه ابرو از سایه‌های پودری استفاده نکنید؛ زیرا پس از گذشت چند ساعت ممکن است بریزد و از بین برود.

آرایش ابرو در خانه
آرایش ابرو در خانه

آرایش ابرو در خانه

معمولا بانوان علاقمند به این هستند که بتوانند آرایش خود را در خانه به صورت حرفه‌ای انجام دهند. برخی از آنها به کلاس‌های خودآرایی رفته تا بتوانند آموزش دیده و نگرانی برای آرایشگاه نداشته باشند.

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید ابروهای خود را در خانه آرایش کنید و نتیجه خوبی از آن بگیرید، توصیه می‌کنیم در ابتدا ابزار مربوط به آرایش ابرو را تهیه کنید تا بتوانید به کمک لوازم آرایشی ابروهای خود را به خوبی آرایش نمایید.

در اینجا ما دو روش آموزش آرایش ابرو را به شما نشان می‌دهیم:

  • آموزش آرایش ابرو با مداد: برای این کار بهتر است دو مداد ابرو تهیه کنید که یکی از آنها سه درجه از ابروهای خودتان روشن‌تر بوده و دیگری دو درجه روشن‌تر باشد.

فقط باید به این موضوع دقت داشته باشید که به دلیل اینکه در آرایش ابرو با مداد ابروهای شما پررنگ می‌شود، باید یک آرایش ملایم را هم داشته باشید؛

چرا که در غیر این صورت ابروها در صورت بسیار مشخص خواهد شد و زیبایی چهره شما را کم می‌کند. برای شروع ابتدا ۵ نقطه اصلی را روی ابروهایتان معین کنید.

نقطه اول در قسمت پایین تاج ابرو قرار می‌گیرد. سپس نقطه دوم را با دقت در قسمت بالای تاج ابرو بگذارید.

نقطه سوم روی قوس ابرو قرار خواهد گرفت و نقطه چهارم را در پایین انتهایی‌ترین قسمت ابروها گذاشته و نقطه آخر را زیر قوس پایین ابرو بگذارید. در نهایت نقطه‌ها را با دقت به یکدیگر وصل کرده؛ یعنی نقطه اول را به نقطه سوم متصل کنید.

سپس نقطه سوم را به نقطه چهارم وصل کرده و پس از آن نقطه چهارم را به نقطه پنجم متصل نمایید. سپس نقطه دوم باید به نقطه سوم وصل شود و نقطه اول به نقطه پنجم متصل گردد. در این حالت شما یک کادر کاملاً مشخص برای ابروهای خود درست کرده‌اید.

دقت داشته باشید که باید این خطوط را کمرنگ بکشید تا ابروهای شما زیباتر به نظر برسد. در ادامه داخل آن کادر را به کمک مدادی که روشن‌تر از ابروهای شماست به آرامی رنگ کنید.

اما تاج ابروهای خود را با مداد نکشید؛ زیرا باعث عدم طبیعی‌تر نشان دادن ابرو می‌شود. فقط سعی کنید از قسمت وسط ابرو تا انتهای آن با مداد این کار را انجام دهید.

در آخر نیز به کمک یک برس ابرو ابروهای خود را منظم کرده و به سمت بالا شانه کنید. انجام چنین کاری باعث می‌شود که مدادهای کشیده شده داخل ابرو محو شده و ابروهایتان کاملاً کاور شود.

توجه داشته باشید که به هیچ وجه مرحله آخر کار را حذف نکنید؛ زیرا اگر این مرحله حذف شود ابروهای شما قشنگ نشده و چهره‌تان مصنوعی خواهد شد.

  • آموزش آرایش ابرو با آکوا: انجام این کار اندکی زمانبر بوده و دقت زیادی را می‌طلبد؛ اما اگر به خوبی از پس آن برآیید، نتیجه بسیار خوبی دارد.

در صورتی که ابروهای زیاد پهنی ندارید، می‌توانید از آکوا برای پهن‌تر کردن ابروی خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اگر مبتدی هستید، از آرایش ابرو با آکوا برای یک جشن یا مهمانی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است نتیجه کار خراب شود.

سعی کنید پس از تمرین و کسب تجربه، از این روش آرایش ابرو برای مجالس و جشن‌ها یا هر جای دیگری استفاده نمایید.

ابتدا بهتر است رنگ مناسبی از آکوا را انتخاب کرده و یک براش سفت و سرتخت را تهیه کنید. ضمنا رنگ‌هایی که در طیف قهوه‌ای هستند، مناسب‌ترند.

پس از آن کادر مشخص و متقارنی برای ابروهای خود کشیده و داخل آن را با آکوا رنگ کنید. بالای ابروهای خود را نیز خط صافی کشیده و با کمک برس ابرو شانه کنید.

سپس به کمک قلمو از قسمت قوس ابرو شروع کرده و تارهایی که به تار ابرویتان شباهت دارد، بکشید و در نهایت قسمت‌های خالی را با آکوا پر کنید.

توجه داشته باشید که تارها را شبیه به هم و متناسب بکشید. در انتها با استفاده از یک کانسیلر خط صاف زیر ابروی خود را پر کرده تا ظاهر آن زیباتر شود.

نهایتا برای تثبیت آرایش ابروی خود کمی ژل روی آن بزنید؛ اینگونه می‌توانید با کمک آکوا ابروهای خود را آرایش کنید.

آموزش آرایش ابروی عروس
آموزش آرایش ابروی عروس

آموزش آرایش ابروی عروس

آرایش ابروی عروس کار حساسی است و باید به شکل حرفه‌ای انجام شود. اما در صورت آموزش دیدن، می‌توان این کار را انجام داد.

در مرحله اول مداد ابرو را کنار پره‌های بینی قرار داده و یک خط فرضی صاف ترسیم کنید. این خط نشان می‌دهد که در حالت عادی ابرو باید از آنجا شروع شود. در مرحله بعد خط موربی را فرض کنید که از لبه‌های پرده بینی تا وسط قرنیه چشم ادامه پیدا می‌کند.

این خط نیز نشان دهنده قله ابروها است. در نهایت زاویه مداد را تا پره‌های بینی افزایش داده به طوری که یک خط فرضی از گوشه انتهایی چشم و لبه‌های بینی عبور کند.

این نقطه نیز این را نشان می‌دهد که ابروها باید آنجا تمام شوند. سپس به کمک این خطوط فرضی، بهترین حالت ممکن را برای ابرو پیدا کرده و رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کنید و ضمن تمیز کردن ابروها با کمک یک قلمو، ابرو را به دقت طراحی نمایید.

خرید لوازم آرایشی ابرو

برای خرید لوازم آرایشی ابرو با مراجعه به فروشگاه‌ نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

سخن پایانی

در نهایت توصیه ما به شما عزیزان این است که آرایش ابرو را به هیچ وجه دست کم نگیرید؛ زیرا تاثیر فوق العاده‌ای روی چهره شما خواهد داشت.

در صورتی که جزو افرادی هستید که زیاد اهل آرایش کردن نیستید، بهتر است همیشه ابروهای تمیز و مرتبی داشته باشید. اگر بتوانید ابروهایتان را حرفه‌ای طراحی کنید، خودتان متوجه خواهید شد که چقدر جذاب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسید.

سوالات متداول

۱_بهترین وسیله برای آرایش ابروها کدام است؟

همانطور که می‌دانید لوازم آرایشی زیادی برای این کار وجود دارد. اما بهترین وسیله مدادی است که یک یا دو درجه از ابروی شما روشن‌تر باشد؛ بدین ترتیب می‌توانید به راحتی ابروهای خود را بکشید و عیوب آن را محو کنید.

۲_چه روش‌هایی برای آرایش ابرو وجود دارد؟

این روزها روش‌های زیادی برای آرایش ابرو وجود دارد که عبارت‌اند از ریمل ابرو، مداد ابرو، هاشور ابرو، ایمپلنت ابرو، سایه ابرو دائمی، ژل ابرو، فیبروز ابرو، کاشت ابرو، تاتو ابرو و میکروبیلدینگ و…

  بیشتر بخوانید

بهترین و ماندگارترین عطر زنانه
بهترین و ماندگارترین عطر زنانه
روتین پوستی برای شب و روز
روتین پوستی برای شب و روز
آفتاب سوختگی
آفتاب سوختگی
بهترین و ماندگارترین عطر مردانه
بهترین و ماندگارترین عطر مردانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا