آرایش موی سر دخترانه

امروزه چه مردان و چه زنان برای حضور در مهمانی، مجالس، محل کار و… به وضع ظاهری خود رسیدگی می‌کنند تا آراسته به نظر برسند. مو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در انسان بوده و مدل‌های مختلف مو برای بانوان و آقایان وجود دارد که می‌توانند طبق سلیقه خود، از هرکدام آنها بهره بگیرند. از طرفی چون معمولاً موهای بانوان از آقایان بلندتر است، نظم دادن به آنها کمی سخت‌تر و زمان بر تر نسبت به مردان است. دختران اغلب دوست دارند هنگام حضور در یک مجلس علاوه بر پوشیدن لباس زیبا و استفاده از یک عطر خوشبو، مدل مویی قشنگ و برازنده نیز داشته باشند تا جذاب‌تر به نظر برسند و از آنجایی که تنوع مدل‌های مو برای دختران بسیار زیاد است؛ ما در این مطلب قصد داریم در مورد آرایش موی سر دخترانه، مدل آرایش مو ساده و شیک و آرایش موی سر دخترانه کوتاه برای شما صحبت کنیم. پس لطفاً تا پایان مطلب آرایش موی سر دخترانه ما را همراهی کنید.

هنگام انتخاب مدل موی سر دخترانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد آرایش مو دخترانه ساده و شیک و مجلسی برای شما توضیح دهیم؛ باید در مورد اینکه چه نکاتی هنگام انتخاب مدل موی سر دخترانه اهمیت دارد، نکاتی را بدانید.

پس از اینکه با این موارد آشنایی پیدا کردید و نسبت به آنان توجه نشان دادید؛ می‌توانید طبق آنها یک مدل موی مناسب و به دلخواه خود انتخاب نمایید. برخی از مهم‌ترین این نکات شامل:

  • فرم صورت: حتماً فرم و مدل صورت خودتان را بشناسید و بدانید که به فرم صورتتان چه مدل مویی بیشتر می‌آید؛ به عنوان مثال کسانی که صورت مستطیلی شکل دارند، مدل موی گوجه‌ای بسیار برای آنها زیبا و قشنگ است.

آرایش موی سر دخترانه


  • مدل لباس: فرقی نمی‌کند که مدل موی انتخابی شما ساده باشد یا شلوغ؛ زیرا این کاملاً بستگی به سلیقه شخصی‌تان دارد.

اما هنگام انتخاب آرایش موی سر، باید به مدل لباستان توجه ویژه‌ای داشته باشید. تناسب یقه لباس با مدل مو یک امر مهم بوده و توجه به آن باعث ایجاد یک هارمونی شیک خواهد شد.

برای مثال برای لباس‌های یقه بسته، مدل موهای کاملاً باز بسیار مناسب است. ضمناً به جنس لباس خود نیز توجه داشته باشید.

برخی از لباس‌ها به دلیل وجود داشتن زر، پولک، منجوق، سنگ دوزی و… به موها گیر کرده و موجب بد حالت شدن و به هم ریختگی آنها می‌شوند.

اگر لباس شما هم از آن دسته لباس‌هایی است که ممکن است مدل مویتان را خراب کند، پس ترجیحاً از مدل موهای جمع و بسته استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید : لوازم لازم برای بافت مو چیست؟


  • اندازه و حجم مو: واضح است که مدل مو برای موهای کوتاه و بلند متفاوت بوده و برخی از آرایش‌ها فقط مخصوص موهای بلند بوده و بعضی از آنها روی موهای کوتاه جذابیت دارند؛

بنابراین در حین انتخاب آرایش مو به اندازه موی خود نیز توجه داشته باشید و مدلی را انتخاب نمایید که بتوان آن را روی موهای شما پیاده کرد. ضمناً حجم مو نیز برای انتخاب مدل آرایش مو بسیار موثر است.

  • نوع مراسم: مکانی که می‌خواهید در آن حضور پیدا کنید، برای انتخاب آرایش مو حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال برای مجالس رسمی بهتر است از مدل آرایش مو ساده و شیک استفاده نمایید که اغلب شامل آراش موی نیمه باز می‌شود.
آرایش مو دخترانه برای عروسی
آرایش مو دخترانه برای عروسی

آرایش مو دخترانه برای عروسی

واضح است که شما هنگام رفتن به یک مجلس عروسی یا نامزدی دوست دارید بهترین مدل مو را داشته باشید و هماهنگی قشنگی را با لباس شما نیز داشته باشد.

اگر موهای شما بلند است و قصد دارید از یک لباس یقه بسته و بلند مانند مدل ماهی استفاده کنید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا موهای خود را به دقت شسته و خشک کنید و با استفاده از سشوار و اتوی مو به آن حالت مناسبی بدهید.

سپس با استفاده از کمک یک شخص دیگر موها را در پشت و بالای سر خود جمع کرده، بپیچید و به وسیله سنجاق و گیره سر کاملاً سفت و محکم نمایید.

برای جلوی موهای خود نیز می‌توانید به دلخواه فرق کنار باز کرده و یا آن را رو به بالا حالت دهید. با این مدل مو جلوه لباس شما هم بیشتر نمایان می‌شود.


بیشتر بخوانید : انتخاب لاک ناخن و پرطرفدارترین رنگ ها


اگر لباس شما کوتاه و دامنی است، مدل دم اسبی می‌تواند یک مدل شیک و جذاب برای موهای شما باشد. به این ترتیب موهای خود را به خوبی برس کشیده و در پشت سر خود با یک کش ببندید.

کناره‌ها و جلوی موهای خود را روی صورت خود بریزید و به وسیله اسپری مو به طرف راست یا چپ حالت دهید و برای حضور در عروسی با زیبایی تمام آماده باشید.

مدل آرایش مو ساده و شیک
مدل آرایش مو ساده و شیک

مدل آرایش مو ساده و شیک

همانطور که می‌دانید زیبایی در سادگی است و امروزه نیز انواع و اقسام مدل‌های مختلف مو وجود دارند که بیشتر آنها ساده هستند تا شلوغ و اکثر بانوان نیز سعی می‌کنند از مدل‌های ساده و قشنگ برای حالت دادن به موهایشان استفاده کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از خانم‌ها هستید می‌خواهیم دو مدل آرایش موی ساده و شیک را به شما معرفی کنیم. یکی از محبوب‌ترین و شیک‌ترین مدل‌ها برای مو باز گذاشتن آن است و این مدل به خصوص برای موهای بلند زیبایی خاصی دارد.


آرایش موی سر دخترانه


موهای خود را با سشوار حالت مناسبی داده و پس از برس کشیدن به صورت ساده روی شانه‌هایتان رها کنید. جلوی موهایتان را نیز می‌توانید به دلخواه فرق کنار باز کرده یا به طرف بالا برس بکشید.

ضمناً می‌توانید موهای کناری را پشت گوش بیندازید و با پوشیدن یک گوشواره زیبا و بلند جذابیت بیشتری به خود ببخشید. این مدل مو که طرفداران زیادی دارد برای بیشتر مدل لباس‌ها کاربرد داشته و در عین سادگی، شیک است.

جدیداً یک مدل موی دیگر بسیار باب شده است و در عین حال آسان می‌باشد. ابتدا موهای خود را شانه بزنید و به وسیله یک کش در پایین سر خود محکم ببندید؛ سپس به وسیله انتهای تیز یک شانه در پشت سر خود و بالای کش مو، خطی ایجاد نمایید.


بیشتر بخوانید : بهترین و ماندگارترین عطر زنانه


دو طرف موهای خط ایجاد شده را کمی بکشید تا فضا باز شود. سپس موهای خود را بلند کرده به سمت عقب پیچ داده و از خط عبور دهید و از پایین سرتان انتهای مو را محکم بکشید و دوباره روی شانه بیندازید. به این ترتیب موی شما از پشت سر یک حالت زیبا و ساده به خود می‌گیرد.

آرایش مو دخترانه کوتاه
آرایش مو دخترانه کوتاه

آرایش مو دخترانه کوتاه

اگر موهایتان کوتاه است، مدل دادن به آن هم ساده‌تر است و هم زمان کمتری را خواهد برد. اکثر افراد که موهای کوتاه داشته، دوست دارند آنها را به وسیله شانه و سشوار مرتب کرده و جلوی موی خود را نیز فرق کنار باز کند.

اگر موهایتان تا کنار چانه‌تان است و نسبتا کوتاه می‌باشد؛ می‌توانید برای حالت دادن به آن فرق وسط باز کنید و دو قسمت از جلوی مو را جدا کرده از ریشه تا نوک مو را به آرامی بپیچید به دو طرف پشت سر برده و به وسیله دو گیره به کف سرتان متصل کنید.

سپس پیچش موها را کمی آزاد کرده تا حالت پف به خود بگیرد و یک مدل موی جذاب را به شما هدیه دهد. یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار برای موهای کوتاه مدل چتری است که به قشنگی خود را نشان می‌دهد و مدلی است که هرگز از مد نخواهد افتاد.

مدل چتری برای کسانی که صورت گرد و تپل دارند، مناسب‌تر است. برای این مدل موهایتان را مرتب شانه بکشید و روی پیشانی‌ رها کنید. همچنین می‌توان با اتومو آن را صاف کرده و حالت قشنگی بدهید.

ضمنا می‌توانید برای مدل دادن به موهای کوتاه جلوی موهایتان را به سمت بالا شانه کرده و به وسیله یک گیر سر زیبا نگه دارید.

این کار برای کسانی که صورت کوچک‌تری دارند، بهتر است؛ زیرا صورتشان بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت و چهره‌شان بازتر می‌شود.

آرایش مو در منزل
آرایش مو در منزل

آرایش مو در منزل

اگر قصد دارید خودتان در منزل به موهایتان مدل بدهید، بهترین کار استفاده از مدل‌های مختلف بافت مو است؛ زیرا این مدل‌ها هم آسان می‌باشند و هم تنوع بسیار زیادی دارند. یکی از راحت‌ترین مدل‌های بافت مو که به آسانی در منزل نیز قابل استفاده بوده و حتی می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید؛ این است که موهای خود را به صورت دم اسبی در پشت سر خود جمع کرده و به سه قسمت تقسیم نمایید.

سپس آن را روی سر خود رو به جلو بیندازید و آنها را از انتها رو به ابتدا ببافید. بعد از آن ته مو را به وسیله یک کش کوچک یا کش موی پاپیونی ببندید.


آرایش موی سر دخترانه


یکی دیگر از مدل‌های قابل استفاده در منزل این است که پس از حالت دادن موها، آنها را روی شانه بیندازید و سپس قسمت‌های کوچکی از موهایتان را انتخاب کرده و جدا نمایید و آنان را ببافید.

به این ترتیب علاوه بر اینکه موهای شما باز است، بافت‌های کوچکی در آن دیده می‌شود که مدل مویی فوق العاده جذاب است. همچنین شما می‌توانید پس از بافتن موهای خود آن را پیچیده و با استفاده از سنجاق مو به کف سرتان متصل نمایید.

علاوه بر این اگر موهای شما خیلی بلند نیست؛ می‌توانید پس از اینکه آن را پشت سر خود بستید، به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و با استفاده از گیره‌های کوچک، آنها را پیچانده و دور کش موی خود متصل نمایید که مدلی ساده و زیباست.


بیشتر بخوانید : آموزش آرایش ابرو


خرید لوازم آرایشی مو

 

برای خرید لوازم آرایشی مو با مراجعه به فروشگاه‌ نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

سخن آخر

داشتن یک مدل موی شیک برای بانوان بسیار حائز اهمیت است و اغلب دوست دارند در هر مکانی که حاضر می‌شوند، یک مدل موی متناسب با لباس و سلیقه خود داشته باشند تا زیباتر به نظر برسد.

از طرفی امروزه وجود انواع و اقسام لوازم بهداشتی و لوازم آرایشی گوناگون کار را برای همگان آسان کرده و افراد می‌توانند با استفاده از سشوار، اتومو، گیره‌های مختلف، کش‌های کوچک و بزرگ و… هر مدل مویی را که دوست داشته باشند، برای خود انتخاب نمایند.

ما در این مقاله در مورد آرایش موی سر دخترانه برای عروسی و مدل‌های مختلف چه برای موهای بلند و چه کوتاه، صحبت کردیم و مطالبی را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم از این نوشتار آرایش موی سر دخترانه بهره کافی را برده باشید. در پایان از توجه شما عزیزان، کمال تشکر را داریم

سوالات متداول

۱_فواید آرایش موی سر و مدل دادن به آنها چیست؟

مهمترین مزیت این کار آراستگی و افزایش زیبایی ظاهری می‌باشد که در نتیجه آن، شما احساس می‌کنید که زیباتر شده‌اید و روی اعتماد به نفس و نشاط شما تاثیر مستقیمی گذاشته و روحیه‌تان را بهتر خواهد کرد. همچنین این کار باعث می‌شود شما از دید دیگران همواره جذاب و به روز باشید و با داشتن یک مدل موی شیک و حتی ساده، در مرکز توجه قرار بگیرید.

۲_آرایش مو دخترانه ساده چیست؟

آرایش موی سر دخترانه ساده به مدل‌هایی از آرایش گفته می‌شود که با آسانی می‌توان آن را پیاده سازی کرد. یک مدل از آرایش مو دخترانه ساده این است که پس از برس کشیدن موهایتان، آنها را دور اتوی مو بپیچید تا حالت فر درشت به خود بگیرد و روی شانه‌هایتان بیندازید. ضمناً می‌توانید با استفاده از کش‌های کوچک رنگی و گیره‌های اکلیلی جلوی موی خود را مدل دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا