آرایش موی کوتاه زنانه

موی کوتاه فقط مختص مردان نیست؛ بلکه زنان نیز می‌توانند با توجه به سلیقه خود و چهره‌شان، مدل موهای کوتاه را برگزینند. با توجه به تنوع انواع آرایش موی سر، مدل موی کوتاه برای خانم‌ها در تمام سنین می‌تواند جذاب به نظر برسد. اکثر مدل‌های موی کوتاه زنانه از کف سر تا سر شانه ادامه پیدا می‌کند و مزیت موهای کوتاه این است که موی فرد را پرپشت‌تر نشان می‌دهد. امروز ما قصد داریم راجع به آرایش موی کوتاه زنانه و مطالب مرتبط با آن صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرایش موی کوتاه زنانه، لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

آرایش موی کوتاه زنانه

معمولا خانم‌هایی که به فکر آراستگی خود بوده و دنبال تنوع هستند، مدل موی کوتاه را انتخاب می‌کنند؛ زیرا مدل‌های کوتاه موجب می‌شود تا سن بانوان کمتر به نظر برسد و طراوت و شادابی خاصی به چهره آنان می‌بخشد.

پس بهتر است با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود از بین انواع و اقسام مدل موی کوتاه، گزینه مناسبی را انتخاب نموده و برای ایجاد تنوع در ظاهر خود موهایتان را آن مدلی کوتاه کنید.

فقط به فرم کلی چهره خود کاملاً توجه نمایید؛ چرا که با انتخاب اشتباه ممکن است از میزان جذابیت صورت خود بکاهید.

به عنوان مثال بانوانی که گردن کوتاهی دارند، مدل‌هایی استفاده کنند که گردن را کشیده‌تر نشان می‌دهد و یا هنگام انتخاب مدل موی کوتاه، به حجم موها دقت شود؛ زیرا برخی از مدل‌ها باعث می‌شود که موی شما پرپشت‌تر نشان داده شود.


بیشتر بخوانید : آرایش موی سر دخترانه


البته برخی از مدل‌ها هستند که برای انواع و اقسام موها مناسب است. به عنوان مثال مدل پیتاژ هم برای موهای کم پشت مناسب است و هم برای موهای پرپشت! در ادامه انواع و اقسام مدل‌های موی کوتاه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مدل کوتاهی مو جدید
مدل کوتاهی مو جدید

مدل کوتاهی مو جدید

تنوع موی کوتاه آنقدر زیاد است که انتخاب را اندکی سخت می‌کند. اما در نهایت بیشتر افراد بر اساس سلیقه و فرم چهره خود مدل مناسب را انتخاب کرده و موهایشان را طبق آن مدل کوتاه می‌کنند.

در این قسمت می‌خواهیم شما را با چند مورد از مدل موهای کوتاه جدید که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بانوان در رده‌های سنی مختلف قرار گرفته است، آشنا سازیم:


♦ آرایش موی کوتاه زنانه ♦


  • مدل موی باب: در حال حاضر می‌توانیم به جرات این مدل مو را رایج‌ترین مدل برای کوتاهی موی بانوان بدانیم که آن را در زمره مدل‌های کلاسیک قرار می‌دهند.

شما می‌توانید با این مدل مو تنوع زیادی بدهید؛ زیرا هر شخصی با هر چهره‌ای که دارد، می‌تواند این مدل موی کوتاه را انتخاب کند.

اما افرادی که صورتشان بیضی شکل است، بهترین گزینه‌ها برای اجرای مدل موی باب هستند. به طور کلی اگر دوست داری طول گردن خود را بلندتر نشان دهید، مدل موی باب کوتاه زاویه‌دار را انتخاب نمایید.

اگر صورتتان قلبی شکل است، مدل باب تا سرشانه گزینه ایده آلی برای شماست. در صورتی که مدل صورت شما مستطیلی است، مدل‌های باب کوتاه برایتان مناسب است.

  • مدل موی پیکسی: مدل موی پیکسی اسپرت بوده و به سبک فرانسوی است و در حال حاضر اکثر جوانان طالب کوتاه کردن موی خود در مدل پیکسی هستند؛ زیرا جسارت و جذابیت زیادی به فرد می‌دهد و فوق العاده شیک است.

بیشتر بخوانید : لوازم لازم برای بافت مو چیست؟


  • مدل موی آندرکات: این مدل نیز جزو کوتاهی‌های جدید است که بیشتر برای کسانی مناسب است که طالب یک تغییر محسوس هستند و هیچ مشکلی با کوتاه شدن زیاد موهایشان ندارند.

در این مدل موهای شما اندکی بلندتر است. اگر صورتتان گرد است، آندرکاتی برای شما مناسب است که در آن موهای ناحیه بالای سر شما بلند باشد. اما اگر فرم صورتتان مستطیل شکل است؛ آندرکارتی که در آن موهای بالای سر شما کوتاه باشد، بهتر است.

  • مدل موی چتری: مدل موی چتری از گذشته تاکنون وجود داشته است؛ اما در سال‌های اخیر فوق العاده مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

اگر مایل به انتخاب مدل موی چتری هستید، به فرم پیشانی خود توجه ویژه‌ای نمایید. در صورتی که پیشانی شما بلند است، مدل چتری انتخاب بسیار مناسبی برایتان می‌باشد. موی چتری در انواع مختلف کوتاه، باریک، ضخیم و بلند قابل اجرا می‌باشد.


♦ آرایش موی کوتاه زنانه ♦


  • مدل موی هندسه‌ای: مدل موی هندسه ای که اخیراً مورد توجه قرار گرفته، بیشتر برای افرادی که موهای منظمی دوست دارند، مناسب است؛ چرا که به مراقبت و توجه زیادی احتیاج دارد.

بنابراین مهم‌ترین ایراد در مدل موی هندسه‌ای کاملاً مشهود است؛ زیرا همیشه باید در آراسته و صاف نگه داشتن این مدل مو بکوشید.

آرایش موی کوتاه برای مجلس
آرایش موی کوتاه برای مجلس

آرایش موی کوتاه برای مجلس

مدل موی کوتاه برای بیشتر بانوان خصوصاً دخترهای جوان در مهمانی‌ها و مجالس یک گزینه منحصر به فرد و فوق العاده است؛ زیرا شما می‌توانید با انتخاب لباس و اکسسوری‌ آرایشی مناسب و انتخاب یک مدل موی کوتاه فوق العاده شیک و توجه به جزئیات استایل خود، ظاهری خاص و جذاب را در مجلس داشته باشید.

دقت داشته باشید که برای موهای کوتاه سعی کنید به سمت پارچه‌های ظریف و لطیف بروید. برای انتخاب یک مدل موی مناسب با توجه به چهره خود یک مدل زیبا را انتخاب کرده و بدین ترتیب به صورت متفاوت و شیکی در مجلس به چشم خواهید آمد.


بیشتر بخوانید : روتین پوستی برای روز و شب


در این قسمت چند مدل از بهترین نوع آرایش موی کوتاه برای مجلس را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

_مدل موی باب کوتاه زاویه‌دار: مدل موی باب کوتاه زاویه دار بیشتر برای کسانی مناسب است که دوست دارند طول گردن خود را بیشتر نشان دهند. مدل موی باب کوتاه زاویه‌دار در سال ۲۰۲۳ فوق العاده ترند بود.

در این مدل با زاویه دار کردن مو، طول گردن شما بیشتر آنچه هست، دیده خواهد شد و باید موهای جلو از موهای پشت گردن بلندتر باشد.

_مدل موی کوتاه پیکسی لایه‌ای: مدل موی کوتاه پیکسی لایه ای صورت شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد و اگر آن را برای یک مجلس انتخاب کنید، به شما قول می‌دهیم جزو کسانی هستید که در مرکز توجه قرار می‌گیرید؛ زیرا با موهای فر خورده سوزنی و آشفته جذابیت استایل شما بیشتر خواهد شد. این مدل نیز جزو مدل‌های جدید موی کوتاه است که برای مجلس مناسب است.

_مدل موی کرنلی: با توجه به اینکه در مدل موی کرنلی دست آرایشگران برای اندازه قد مو باز است؛ پس اگر طالب تغییر چهره خود از طریق کوتاهی مو هستید، پیشنهاد می‌کنیم با مدل موی کرنلی آغاز کنید؛ زیرا پایه اصلی همه کوتاهی‌های موی زنانه مدل کرنلی است.

ضمناً این مدل چهره شما را تغییر داده و جزو مدل‌های دخترانه و جذاب است. پس اگر می‌خواهید در مجلس به چشم بیایید، مدل کرنلی نیز انتخاب مناسبی است.

_مدل موی باب بلانت: مدل موی باب بلانت نیز برای مجلس مناسب است. اما توصیه می‌کنیم افرادی که موهای صافی دارند، از این مدل بهره بگیرند؛ زیرا موی باب بلانت برای موهای صاف بهتر دیده خواهد شد. در این مدل موهای شما پر حجم‌تر نشان داده شده و بیشتر به چشم می‌آید.

_مدل موی باب لایه‌دار و مواج: در صورتی که موهای شما ضعیف و کم حجم است یا اگر مدل موهایتان حجیم و پریشان است، مدل باب مواج و لایه‌دار گزینه مناسبی برای شما در مجلس می‌باشد. این مدل که به آن مدل جادویی نیز گفته می‌شود؛ زیبایی چهره را افزایش داده و حجم مو را بیشتر نشان می‌دهد.

_مدل موی لیر: مدل موی لیر هم برای موهای بلند قابل اجراست و هم برای موهای کوتاه. در صورتی که موهایتان حالت‌دار یا فر است نیز مدل موی لیر مناسبتان خواهد بود. اغلب بانوان جا افتاده و میانسال این مدل مو را برای مجالس برمی‌گزینند.

مدل موی کوتاه برای صورت گرد
مدل موی کوتاه برای صورت گرد

مدل موی کوتاه برای صورت گرد

خانم‌هایی که فرم صورت گردی دارند؛ بهتر است به دنبال مدل‌هایی باشند که کشیدگی صورت آنها را افزایش داده و این گردی را کمتر نشان دهد.

پس هنگام انتخاب مدل مو باید دقت زیادی داشته باشند؛ زیرا در غیر این صورت دایره‌ای بودن صورت آنها بیش از اندازه خودنمایی کرده و ممکن است روی نمای کلی چهره‌شان تاثیر منفی بگذارد.


بیشتر بخوانید : آموزش آرایش ابرو


در این قسمت سه مدل از بهترین موهای کوتاه برای صورت‌های گرد را به شما معرفی می‌کنیم:

۱_مدل موی کوتاه فشن: در صورتی که جزو بانوانی هستید که صورت گردی دارید، موهای فشن و ترند زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید زیبایی صورت خود را بیش از پیش نشان دهید.

برای انتخاب این مدل‌ها کافیست در اینترنت جستجو کرده و اقسام مدل‌های فشن را ببینید و یا اینکه از افراد متخصص برای اینکه بفهمید کدام مدل موی فشن به صورتتان می‌آید، مشورت بگیرید.

۲_مدل موی مصری: مدل موی مصری نیز از گذشته تاکنون در میان خانم‌ها محبوبیت زیادی داشته است و برای صورت‌های گرد نیز فوق العاده مناسب است. لازم به ذکر است که مدل موی مصری در سال‌های اخیر بسیار بیش از پیش ترند شده است.


♦ آرایش موی کوتاه زنانه ♦


۳_مدل موی چتری کوتاه: در صورتی که علاقمند به مدل موی چتری هستید و صورت گردی دارید، باید بگوییم که بسیار خوش شانس هستید؛ زیرا موی چتری برای صورت‌های گرد فوق‌العاده مناسب است و زیبایی چهره شما را دوچندان می‌‌کند باعث کمتر نشان دادن سن شما می‌شود.

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با مراجعه به فروشگاه‌ نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

کلام آخر

مدل مو میتواند جزئی از شخصیت فرد را نشان دهد و در واقع ما با انتخاب مدل موهایمان، بخشی از وجودمان را به دیگران نشان می‌دهیم.

به عنوان مثال اگر یک بانوی ۶۰ ساله، مدل دخترانه‌ای را برای موهای خود انتخاب کند؛ نشانگر هیجان و شادی وجود اوست. برای اینکه بدانید چه مدل موی کوتاهی به شما می‌آید؛ کافیست به فرم چهره سلیقه شخصی خود توجه کرده و با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت نمایید.

خوشبختانه این روزها با وجود انواع و اقسام لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی مربوط به مو، می‌توانید ضمن تقویت موهای خود، آن را زیباتر از آن چیزی که هست نشان دهید.

در صورتی که فکر کوتاه کردن موهایتان به سرتان زده است و به دنبال یک مدل موی جذاب و زیبا هستید، می‌توانید در اینترنت مدل‌های مختلف را جستجو کرده و گزینه مناسب خود را بیابید.

در مقاله امروز ما راجع به آرایش موی کوتاه زنانه صحبت کردیم. امیدواریم این نوشتار مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان مقاله آرایش موی کوتاه زنانه در کنار نشاط نو بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_مدل مو معمولاً بر چه اساسی انتخاب می‌شود؟

معمولاً افراد مدل موی خود را طبق سلیقه و شخصیت و فرم چهره خود انتخاب می‌کنند.

۲_مدل موی زنانه پیکسی بلند برای چه کسانی مناسب است؟

بانوانی که موهای کم پشتی دارند، می‌توانند از این مدل برای پر حجم‌تر نشان دادن موهای خود استفاده نمایند.

۳_چه مدلی برای جوان‌تر نشان دادن چهره مناسب است؟

مدل آرایش موی کوتاه زنانه پیکسی لایه‌ای بسیار جدید بوده و صورت شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

۴_برای صورت‌های کشیده چه مدل مویی پیشنهاد می‌شود؟

افرادی که صورت کشیده‌ای دارند، می‌توانند انواع و اقسام مدل‌های آرایش موی کوتاه زنانه جدید را انتخاب کنند. فقط باید دقت کنند که قسمت‌های جلوی مو بیشتر پیشانی را بپوشاند تا زیباتر نشان داده شوند.

۵_آیا هنگام انتخاب مدل مو به اندام نیز توجه می‌شود؟

بله، معمولاً افرادی که هیکل گوشتی و چاقی دارند، مدل موهای بلند برایشان مناسب‌تر است. اما در صورتی که فرد اندام متناسب و نسبتاً لاغری داشته باشد، موهای کوتاه جذابیت زیادی به او می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا