بهترین آرایش موی عروس

همانطور که می‌دانید امروزه یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در زیبایی چهره و صورت افراد مو می‌باشد و یکی از میکاپ‌های مهم در آرایش عروس، آرایش موی سر او بوده که برای انجام آن دقت و توجه خاصی احتیاج است. این روزها عروس خانم‌ها آرایش‌های موی باز و بسته برای مراسمات روز نامزدی، عقد و یا عروسی خود استفاده می‌کنند و بسته به سلیقه خودشان، آرایش موی سر مد نظرشان را با آرایشگر مطرح کرده و آنان نیز موهای عروس خانم‌ها را طبق مدل مورد نظر می‌آرایند. اما برخی اوقات بانوان برای انتخاب بهترین مدل موی عروس دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند کدام مورد را انتخاب نمایند. ما در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین آرایش موی عروس، زیباترین مدل موی عروس ایرانی و مدل موی عروس ساده برای شما صحبت کرده و نکات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

پس اگر به کسب اطلاعات کاربردی در زمینه بهترین آرایش موی عروس علاقه دارید، لطفاً تا پایان مطلب بهترین آرایش موی عروس نشاط نو را همراهی بفرمایید.

برای انتخاب بهترین آرایش موی عروس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
برای انتخاب بهترین آرایش موی عروس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب بهترین آرایش موی عروس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد مدل‌های مختلف مو برای جشن عروسی برایتان توضیح دهیم؛ لازم است که ابتدا چند نکته را در نظر داشته باشید و طبق آنها مدل موی مناسب خود را انتخاب نمایید:

  • نظر و سلیقه شخصی: مهمترین نکته در انتخاب بهترین آرایش موی عروس، سلیقه شخصی خودتان است. قبل از مراسمتان در مورد انواع و اقسام مدل‌های مو تحقیق کنید و ببینید کدام یک از آنها مد نظر شماست. ضمناً سعی کنید سالن زیبایی را برای خود انتخاب نمایید که نمونه کارهایش مطابق با سلیقه شما باشد و آنها را بپسندید.

بیشتر بخوانید : آرایش موی کوتاه زنانه


  • فرم صورت: برای انتخاب مدل مو، دقت به فرم صورت اهمیت زیادی دارد. برای این کار می‌توانید از آرایشگر خود نیز راهنمایی بخواهید و از او بپرسید که برای صورت شما چه مدل مویی بهتر است.

 

  • اندازه و حجم مو: اندازه موی خود را در نظر داشته باشید؛ زیرا برخی از مدل موها روی موهای بلند زیبایی دارند و بعضی از آنها روی موهای کوتاه خود را نشان خواهند داد.

 

  • رنگ مو: در مورد اینکه روز مراسم رنگ مو شما چه باشد، تصمیم خود را بگیرید؛ به این دلیل که بعضی از مدل موها روی موهای روشن زیباتر بوده و برخی دیگر برای موهای مشکی مناسب است.

 

  • مدل موی باز یا بسته: اینکه می‌خواهید در روز مراسم از شینیون باز استفاده کنید یا شینیون بسته را مشخص نمایید. تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو طرح، با صورت و لباس شما متناسب‌تر است.

بهترین آرایش موی عروس


  • استفاده از تاج یا ریسه: آرایشگران معمولاً برای مراسمات نامزدی یا عروسی از تاج یا ریسه برای تزیین موی عروس استفاده می‌کنند. پس از اینکه مدل موی خود را انتخاب کردید، توجه داشته باشید که می‌خواهید از کدام یک از این دو گزینه استفاده کرده و آن را با آرایشگرتان مطرح کنید تا لوازم تزیینی متناسب با مدل موی شما را مهیا کند.
زیباترین مدل موی عروس در جهان
زیباترین مدل موی عروس در جهان

زیباترین مدل موی عروس در جهان

انتخاب بهترین مدل موی عروس در جهان از دید کاربران بسیار متفاوت است؛ زیرا بستگی به سلیقه فرد و مدل مویی است که به صورت و لباس وی بیشتر بیاید.

اما معمولاً در کشورهای اروپایی برای آرایش موی عروس از طرح‌های ساده استفاده می‌کنند و طرح‌های شلوغ را نمی‌پسندند. برای طراحی شنیون بسته، تمام موها را در پشت سر به صورت ساده جمع می‌کنند و به وسیله تل ساده و یا گیره‌های مو می‌آرایند.


بیشتر بخوانید : آرایش موی سر دخترانه


در صورتی که عروس بخواهد موهایش باز باشد، با استفاده از اتوی مو یا سشوار به آن حالت مناسبی داده و روی شانه‌هایشان می‌ریزند. در برخی شرایط ممکن است دو طرف کناری مو را به قسمت پشت سر برده و به وسیله یک گیره به کف سر متصل کرده تا بتواند جای مناسبی برای نصب تور عروس نیز باشد.

ضمناً در برخی شرایط برای زیباتر شدن موهای عروس، از پین‌های نگین‌دار و یا آویز‌های مو استفاده می‌کنند که جذابیت خاصی را به مدل موها می‌بخشد.

زیباترین مدل موی عروس ایرانی
زیباترین مدل موی عروس ایرانی

زیباترین مدل موی عروس ایرانی

از آنجایی که قومیت‌های بسیار متفاوتی در ایران وجود دارد و شرایط و رسومات هر قومی با دیگری متفاوت است؛ بنابراین آرایش موی عروس نیز در جای جای کشور ایران با یکدیگر فرق می‌کند.

با این حال امروزه در اکثر نقاط کشور عروس خانم‌ها سعی می‌کنند از شینیون‌های ساده استفاده کنند و دیگر بهره‌گیری از تاج‌های بلند یا مدل موهای شلوغ مد نیست.

یکی از مدل موهایی که جدیداً باب شده است، طرح موی باز عروس و بافت است؛ به این صورت که پشت موهای عروس را حالت مناسبی داده و باز می‌گذارد.

در صورت دلخواه می‌توان این قسمت را فر کرد تا زیباتر شود. قسمت کناری موها را بافت می‌زنند و به صورت نیم دایره روی بالای سر محکم کرده و با گیره‌های متفاوت آن را سفت می‌کنند تا تکان نخورد.

برای مدل موی جلو نیز می‌توان به دلخواه عمل کرد و از مدل‌های فرق کنار، چتری، فرق وسط و یا حالت دادن مو به سمت بالا استفاده نمود. استفاده از ریسه برای این مدل مو بسیار جذاب و دلربا است.

یکی دیگر از مدل‌های محبوب ایرانی‌ها برای عروس استفاده از شنیون‌های جمع و بسته است. بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند موهایشان به طور ساده در پشت سرشان بپیچند و از تاج برای روی موهای خودشان استفاده کنند.


بیشتر بخوانید : لوازم لازم برای بافت مو چیست؟


ضمناً می‌توان در قسمت پشت مو از مرواریدهای سفید رنگ برای تزیین شنیون بسته استفاده کرد. برای این شنیون معمولاً جلوی مویی که با فرق وسط باز شده است، بسیار زیبا خواهد بود و جدیداً ترند شده است.

مدل موی عروس برای جشن نامزدی
مدل موی عروس برای جشن نامزدی

مدل موی عروس برای جشن نامزدی

اگر شما می‌خواهید برای جشن نامزدی خود یک مدل موی مناسب استفاده کنید؛ در صورتی که قصد دارید جشن عروسی نیز برگزار کنید، می‌توانید از دو مدل متفاوت مو برای این دو مراسم بهره بگیرید.

به عنوان مثال اگر در روز عروسی قصد دارید از شنیون بسته استفاده کنید؛ می‌توانید برای جشن نامزدی‌تان از انواع زیبای شنیون‌های باز مو انتخاب نمایید.


بهترین آرایش موی عروس


برای مدل موهای باز می‌توانید از ‌طرح‌های گوناگونی استفاده کنید. یکی از طرح‌ها این است که پس از اینکه موهای شما توسط شنیون کارتان به خوبی سشوار کشیده شد و حالت مناسبی گرفت؛ آن را روی شانه‌هایتان انداخته و با استفاده از بابلیس، فر درشت ایجاد کند.

برای مدل جلوی مویتان نیز می‌توان با حالت دهنده مو به وسیله اتو مو آن را حالت داده و فرقی کنار باز کند. سپس با استفاده از اسپری و چسب مو آن را حالت پف مانندی داده و به وسیله گیره به کف سرتان متصل کرده تا مدلش خراب نشود.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید موهایتان را به وسیله مرواریدهای رنگی نیز تزیین کرده تا جلوه زیباتری بگیرد.

مدل موی عروس جدید
مدل موی عروس جدید

مدل موی عروس جدید

یکی از جدیدترین مدل موهایی که امروزه باب شده است؛ استفاده از مدل موی عروس باز یک طرفه است. به این صورت که موهای شما را در یک طرف صورتتان حالت می‌دهند و آن را روی یکی از شانه‌هایتان می‌ریزند.

علاوه بر اینکه این مدل مو جدید است، مجبور نیستید حجم زیادی از موها را در پشت گردن خود تحمل کرده و کنترل و نگهداری راحت‌تری روی موهای خود دارید.

معمولا ماندگاری این مدل مو از سایر مدل موهای باز بیشتر است و زیبایی موهایتان را بیشتر در معرض نمایش قرار می‌دهد. شما می‌توانید از گیره‌های رنگی، تاج و تور برای تزیین این مدل مو نیز استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید : آموزش آرایش ابرو


خرید لوازم آرایشی مو

برای خرید لوازم آرایشی مو با مراجعه به فروشگاه‌ نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

عروسی و سایر مراسمات مربوط به آن یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی هر فرد است و به خصوص برای عروس خانم‌ها دارای هیجان خاصی هست و دوست دارند در این روز بهترین لباس و بهترین آرایش را برای خود داشته باشند.

برای داشتن یک آرایش زیبا باید به چند عامل مهم توجه کرد که یکی از آنها انتخاب مناسب مدل مو است. انتخاب یک شنیون زیبا برای عروس، در زیبایی او تاثیر بسزایی دارد و باید علاوه بر اینکه طبق سلیقه شما باشد؛

به رنگ مو، اندازه مو و مدل لباس شما نیز بیاید و آرایشگر شما به حدی حرفه‌ای باشد که بتواند آن طرح‌ها روی موهای شما پیاده کند.

بنابراین توصیه ما این است که حداقل یک ماه قبل از مراسمتان در این باره تحقیق کنید و ضمن انتخاب مدل موی مورد علاقه خود، از یک شنیون کار ماهر کمک بگیرید.

ما در این مقاله در مورد زیباترین مدل موی عروس در جهان و ایران و بهترین آرایش موی عروس برایتان صحبت کرده و مطالبی را در اختیارتان قرار دادیم. از اینکه با صبر و حوصله تا انتهای مقاله بهترین آرایش موی عروس لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی نشاط نو را همراهی کردید، بسیار متشکریم.


بهترین آرایش موی عروس


سوالات متداول

۱_لوازم مورد نیاز برای شینیون موی عروس کدام است؟

برای این کار از لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از این لوازم شامل انواع تاج و ریسه مو، تافت هارد ملایم و سبک، انواع و اقسام سنجاق موی سرگرد و محکم، وزگیر و کرم مو، پودر حجم دهنده مو، کش چهل گیس و قیطانی، شانه پوش، شانه چنگالی، گیره فلزی کشیده و کلیپس، پروتز سیلیکونی، یک بسته موی یک سر دوخت در رنگ‌های مختلف، تور شنیون، سیخ چوبی، گیره‌های رنگی، کش‌های کوچک رنگارنگ، مرواریدهای متنوع و… هستند.

۲_ماندگاری آرایش موی سر عروس چقدر است؟

این مسئله بسیار مهم است و بستگی به میزان تخصص آرایشگر مورد نظر و مواد مورد استفاده او می‌باشد. شینیون مو باید طوری باشد که فقط پس از باز کردن گیره‌ها و شستشو حالتش از بین برود.

در صورتی که شینیون کار از لوازم بهداشتی با ماندگاری بالا استفاده نماید، شینیون مو می‌تواند تا ۲۴ ساعت ماندگاری داشته باشد و خراب نشود.

بنابراین حین انتخاب سالن زیبایی مورد نظر خود، این نکته را به آرایشگرتان تاکید نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا