بهترین آموزش آرایش لب

یکی از مهمترین بخش‌های میکاپ آرایش لب است که شیوه درست انجام آن، تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد. بعضی از افراد به دلیل اینکه نمی‌دانند چگونه باید لب‌های خود را رژ لب بزنند، باعث ‌بدتر شدن فرم لب‌ها و چهره خود خواهند شد. اینکه چگونه می‌توانیم مانند حرفه‌ای‌ها رژ لب بزنیم و لب‌های خود را آرایش کنیم؛ موضوعی است که ما می‌خواهیم راجع به آن اطلاعاتی را ارائه دهیم. در مقاله امروز ما قصد صحبت کردن راجع به بهترین آموزش آرایش لب داریم. پس لطفا ما را تا انتها مقاله بهترین آموزش آرایش لب همراهی بفرمایید.

بهترین آرایش لب

قطعاً همه بانوانی که اقدام به آرایش کردن چهره خود می‌کنند علاقمند به این هستند که پس از آرایش، چهره‌شان تغییر کرده باشد و زیباتر شده باشند.


بهترین آموزش آرایش لب


آموزش رژ لب زدن به طور صحیح یک فرصت عالی برای بانوان است تا میکاپ زیباتری داشته باشند؛ خصوصاً بانوانی که لب‌های باریک‌تری دارند، می‌توانند با نحوه صحیح رژ لب زدن آشنا شده و چهره‌شان را زیباتر کنند.

شما بدون نیاز به جراحی پلاستیک و تزریق انواع و اقسام مواد مختلف مانند ژل، فیلر، چربی و… می‌توانید با چند وسیله آرایشی، لب‌های خود را برجسته‌تر و زیباتر نشان دهید تا تاثیر آن را روی نمای کلی صورتتان ببینید.

اصول آرایش لب
اصول آرایش لب

اصول آرایش لب

با استفاده از این اصول به شکل گام به گام مراحل زیر را یکی پس از دیگری انجام دهید:


بیشتر بخوانید : آموزش آرایش ابرو


  • مرحله ۱_ آماده سازی: یکی از مهمترین مراحل برای انجام اصولی آرایش لب، مرطوب کردن لبهاست. دقت داشته باشید که به هیچ وجه با لب‌های ترک خورده و خشک آرایش نکنید.

می‌توانید پیش از رژ لب زدن، به کمک یک مسواک نرم لب‌هایتان را لایه برداری و مرطوب کرده و از بالم لب استفاده نمایید.

بدین ترتیب ضمن اینکه لب‌های شما نرم‌تر می‌شود، بزرگتر و برجسته‌تر نیز به نظر می‌رسند. برخی از افراد در این مرحله از اسکراب شکر استفاده می‌کنند که به عنوان یک لایه بردار مناسب عمل می‌کند.

 

  • مرحله ۲_زیرسازی: مرحله دوم از اصول آرایش لب، زیرسازی آن است. یعنی همه ناهمواری‌های روی لب را کاملاً پوشانده و سطح لب را صاف و یکدست کنید.

برای انجام این کار بهتر است از یک کانسیلر که با رنگ پوست شما مطابقت دارد، استفاده کرده و به کمک یک براش کرکی، لب‌های خود بمالید.

در صورت استفاده از کرم پودر، ماندگاری آرایش روی لب شما بیشتر خواهد شد. پس اگر قصد رفتن به جشن یا مراسمی را دارید، می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

 

  • مرحله ۳_استفاده از مداد لب: برای پیشگیری از پخش شدن و نامرتب شدن رژ لب، به کمک یک مداد روی خط طبیعی لب‌های خود بکشید و اگر دوست داشتید می‌توانید شکل و فرم لب‌هایتان را با این مداد تغییر دهید.

توجه کنید که در این مرحله نباید مداد را خیلی بالاتر از خط لبتان بکشید؛ چون چهره شما را مصنوعی نشان می‌دهد.

برای انجام این مرحله از مدادهایی استفاده کنید که بافت نرمی دارد و راحت آن را روی لب‌های خود بکشید.

 

  • مرحله ۴_زدن رژلب: بعد از انجام سه مرحله اول، اکنون نوبت به انتخاب و زدن رژ لب است. بنابر سلیقه خود یا طبق لباس یا تم مهمانی که قصد رفتن به آن را دارید، رنگ رژ لب مناسبی را انتخاب کرده و با استفاده از یک براش آن را روی همه نقاط لب گوشه‌های داخلی بمالید.

اگر دارای لب‌های نازکی هستید، به هیچ وجه از رژ لب‌های تیره استفاده نکنید؛ زیرا باعث می‌شوند که لب‌هایتان بسیار کوچک‌تر به نظر برسند.

اگر لب‌های خشکی دارید، رژ لب‌های مات نزنید؛ زیرا خشکی لب‌هایتان را تشدید می‌کند.

  • مرحله ۵_برق لب: این مرحله کاملاً اختیاری است و بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست دارند لب‌هایشان ظاهری پف کرده داشته باشد.

اگر از برق لب استفاده می‌کنید؛ برق لب را نیز روی لب‌های خود بمالید و از کانسیلر برای اصلاح گوشه‌های لب استفاده نمایید‌.

 

آموزش آرایش لب حرفه‌ای
آموزش آرایش لب حرفه‌ای

آموزش آرایش لب حرفه‌ای

اگر می‌خواهید به شکل حرفه‌ای لبهای خود را آرایش کنید، به طوری که بتوانید لب‌ها را جوان‌تر و سرحال‌تر نشان دهید و سایه‌ای ملایم روی آنها ایجاد نمایید؛ کارهای زیر را با دقت انجام دهید:

ابتدا برای بهترین آموزش آرایش لب به کمک وازلین یا بالم لب، لب‌های خود را کاملاً مرطوب کنید. سپس با استفاده از یک مداد نرم خط لب خود را از طرفین به سمت داخل لب پر نمایید.

پس از آن یک رژ لب مناسب را انتخاب کرده و دقیقاً تا جایی که خط لب دارید، از آن بزنید؛ اما مرکز لب‌های خود را خالی بگذارید. سپس لب‌های خود را چندین مرحله روی هم فشار دهید تا همه رژ لب روی سطح لب‌هایتان کاملاً پخش شود.


بیشتر بخوانید : آرایش موی سر دخترانه


پس از انجام این کار قسمت‌های کناری لب‌های شما تیره‌تر و قسمت میانی آن روشن‌تر است نشان می‌دهد که کار درست خود را انجام داده‌اید؛ زیرا در چنین شرایطی لب‌های شما حجیم‌تر دیده شده و در عین حال کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند.

بدین ترتیب موفق شدید لب‌های خود را به صورت حرفه‌ای و کاملاً طبیعی آرایش نمایید. فقط دقت داشته باشید در حین بهره‌گیری از این ترفند، رنگ رژ لب مناسبی انتخاب کنید. معمولاً رنگ‌های کالباسی، گوشتی و… مناسب این ترفند هستند.

آرایش لب غنچه‌ای

لب‌های غنچه‌ای به لب‌هایی گفته می‌شود که گوشتی و قلوه‌ای شکل بوده و معمولا بانوان دوست دارند که لب‌های غنچه‌ای داشته باشند.

پس برای آرایش لب‌های غنچه‌ای باید از یک رژ لب خوش رنگ و گوشتی استفاده کنید و هنگام انتخاب خط لب، دقت داشته باشید که حتماً یک درجه از رژ لب شما تیره‌تر باشد.

پس از آن خط لب را به گونه‌ای که در ابتدا در قسمت بالای لب یک ۷ ایجاد می‌کنید به سمت پایین آورده و خط لب پایین خود را نیز با دقت بکشید.


بهترین آموزش آرایش لب


سپس از رژ لب مورد نظرتان به صورت ضربه‌ای روی لب‌های خود زده و مرکز لب‌ها را کمی روشن‌تر بگذارید تا غنچه‌ای‌تر نشان داده شود. در پایان می‌توانید از برق لب مناسبی نیز استفاده کنید. اگر هم علاقه به استفاده از برق لب نداشتید، این کار را انجام ندهید.

اشتباهات آرایشی رایج هنگام آرایش لب
اشتباهات آرایشی رایج هنگام آرایش لب

اشتباهات آرایشی رایج هنگام آرایش لب

۱_کشیدن خط لب پررنگ: یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام آرایش لب مرتکب می‌شویم، کشیدن خط لب‌های بسیار پررنگ است؛ با انجام این کار سن شما بالاتر نشان داده و ظاهر لب‌هایتان زیاد زیبا نخواهد شد.

پس اگر می‌خواهید خط لب بزنید؛ سعی کنید از یک رنگ ملایم و خنثی استفاده کنید تا بتواند به راحتی با رنگ پوست شما ترکیب شده و زیاد به چشم نیاید.


بیشتر بخوانید : آرایش موی کوتاه زنانه


۲_بیش از حد برجسته کردن لب‌ها: یکی دیگر از اشتباهات رایج آرایشی در حین میکاپ لب این است که  بیش از اندازه لب‌های خود را برجسته می‌کنید.

به یاد داشته باشید که انجام این کار چهره شما را بسیار مصنوعی نشان داده و زیبایی زیادی ندارد. به جای اینکه لبهای خود را خیلی برجسته کنید، می‌توانید وسط لب‌ها را کمی روشن‌تر کنید تا برجسته‌تر به نظر برسند.

۳_پاک کردن اشتباه آرایش لب: اگر پس از زدن رژ لب احساس کردید که می‌خواهید رنگ آن را تغییر دهید؛ باید به طرز صحیحی رژ لبتان را پاک کنید که اگر در مرحله بعد که خواستید مجدداً رژ لب بزنید، لب‌هایتان بد فرم نشود.

پس بهتر است از پنبه و وازلین برای پاک کردن آرایش لبتان استفاده کنید و از فشار آوردن زیاد به آن خودداری نمایید. وقتی که رژلبتان کاملاً پاک شد، مقداری کانسیلر یا کرم پودر روی آن بزنید و مجدداً با دقت لب‌های خود را آرایش کنید.

آموزش آرایش لب ساده
آموزش آرایش لب ساده

آموزش آرایش لب ساده

ممکن است با خودتان فکر کنید در آرایش لب به شکل ساده نمیتوان یک متد را برای انواع لب‌ها استفاده کرد. اما باید بگوییم که این تفکر اشتباه است؛ زیرا بانوان باید آرایش لب خود را با توجه فرم چهره و لب‌هایشان انتخاب کنند.


بهترین آموزش آرایش لب


اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است لب‌های شما زیبایی اولیه خود را از دست دهد و یا با یک آرایش اشتباه، سن خود را بیشتر نشان دهید.

پس برای زدن یک رژ لب ساده نیز فرم لب‌های خود را در نظر داشته باشید. برای داشتن یک آرایش ساده لب ابتدا به کمک خط لب قاب لب‌های خود را مشخص کرده، بعد از آن رژ لب بزنید و با به هم فشار دادن لب‌ها، رژ لب را در همه نواحی لب کاملاً پخش نمایید.

خرید لوازم آرایشی لب

برای خرید لوازم آرایشی لب با مراجعه به فروشگاه‌ نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید : بهترین آرایش موی عروس


کلام آخر

این روزها شرکت‌های مختلفی در حال تولید و ارائه انواع و اقسام لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی هستند و لوازم آرایشی و بهداشتی مربوط به لب آنقدر متنوع است که پاسخگوی نیاز همه سلیقه‌ها است.

برای داشتن یک آرایش لب اصولی و زیبا درجه اول باید فرم کلی چهره و لب‌های خود را در نظر بگیرید. سپس رنگی را انتخاب کنید که با پوست شما متناسب باشد‌.

بعد از آن می‌توانید به صورت حرفه‌ای و با استفاده از خط لب و رژ لب، لب‌های خود را آرایش کرده و زیباتر نشان دهید.

در این مقاله ما راجع به بهترین آموزش آرایش لب و مطالب مرتبط به آن صحبت کردیم‌. امیدواریم این نوشتار بهترین آموزش آرایش لب برایتان مفید واقع شده باشد. از این که تا پایان مقاله بهترین آموزش آرایش لب در کنار نشاط نو بودید، از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_برای کسانی که لب پایین نازک‌تری دارند، چطور خط لب بکشیم؟

در چنین شرایطی خط لب را کمی پایین‌تر از خط معمولی لب کشیده و آن را با رژ لب پر کنید. ضمناً بهتر است مقداری بالم لب یا وازلین را روی قسمت میانی لب پایین بمالید تا آن را برجسته‌تر نشان دهد.

۲_وقتی لب بالا نازک است، چگونه خط لب بکشیم؟

در این زمان می‌توانید خط لب‌ها را کمی بالاتر از خط معمولی لب کشیده و آن را با رژ لب پر کنید. دقت کنید که در انجام این کار افراط نکنید؛ زیرا فاصله لب و بینی شما کم می‌شود و ظاهر نامناسبی دارد.

۳_برای لب‌های بزرگ از چه رژ لبی استفاده کنیم؟

افرادی که لب‌های بزرگ‌تری دارند، نباید از رژ لب‌های جلب نظر کننده و بسیار روشن استفاده کنند. برای چنین افرادی، رژ لب‌های مات پیشنهاد می‌شود.

۴_لب‌های نازک و کوچک را با رژ لب اصلاح کنیم یا خط لب؟

باید از ترکیب این دو مورد استفاده کنید؛ بدین ترتیب که ابتدا با خط لب قسمت‌های مختلف را یکنواخت کرده و سپس از رژ لب استفاده نمایید، به طوری که خط لب محو گردد.

۵_برای پوست‌های گندمی چه رنگ رژ لبی مناسب است؟

معمولاً افرادی که پوست گندمی دارند؛ رژ لب‌های هلویی، مرجانی و نارنجی استفاده می‌کنند. البته برای تنوع در آرایش، رنگ‌های صورتی، بنفش، آلویی و قرمز تیره نیز می‌تواند یک انتخاب هیجان انگیز برای پوست‌های گندمی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا