لوازم لازم برای بافت مو چیست؟

بدون شک مو یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی چهره هر فرد محسوب می‌شود و اهمیت به سلامت آن بسیار مهم می‌باشد. از طرفی داشتن یک مدل موی جدید و زیبا، می‌تواند چهره شما را به کلی تغییر دهد؛ بنابراین همه بانوان به آرایش مو سر علاقه دارند. اکثر دختران دوست دارند که موهایشان را در طرح‌های متنوعی ببافند و آن را زیباتر جلوه دهند. واضح است که بافت مو با استفاده از لوازم و ابزارهای مربوط این کار، بسیار بهتر و یادگیری آن نیز آسان‌تر است. ما در این مطلب قصد داریم لوازم لازم برای بافت مو توضیحاتی ارائه داده و کاربرد هر کدام از این لوازم را برای شما بیان کنیم تا به کمک آنها و بدون نیاز به مراجعه به سالن‌های زیبایی، خودتان در منزل به کمک این ابزارها، بتوانید موهایتان را در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ببافید.پس اگر به کسب اطلاعات در زمینه لوازم لازم برای بافت مو چیست علاقمندید، لطفاً تا پایان مطلب لوازم لازم برای بافت مو چیست نشاط نو را همراهی بفرمایید.

اسم ابزار بافت مو
اسم ابزار بافت مو

اسم ابزار بافت مو

بدیهی است که برای درست انجام دادن هر کاری، باید لوازم مورد احتیاج آن کار را تهیه کرد. ابزارهای بافت مو معمولاً از جنس پلاستیکی بوده و دارای یک یا چند قطعه می‌باشند.

چون اکثر خانم‌ها عاشق بافت مو هستند، می‌توانند با تهیه این لوازم و یادگیری کاربرد هر کدام از آنها، در خانه موهای خود یا دیگران را ببافند و با مهره‌های رنگی و نوارهای تزیینی موهای خود را مدل داده و از زیبایی آن لذت ببرند. در این قسمت ما به معرفی ابزار و لوازم آرایشی مختلف بافت مو می‌پردازیم:


لوازم لازم برای بافت مو چیست؟


  • ماکت مو: یکی از ابزار مورد نیاز برای کسانی که می‌خواهند بافت مو را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرند، داشتن ماکت مو است که کمک می‌کند انواع طرح‌های بافت مو را بدون نیاز به مدل واقعی انجام دهند.
  • فیکساتور حرفه‌ای یا معمولی: وسیله فیکساتور حرفه ای یا معمولی برای فیکس نگه داشتن بافت استفاده می‌شود تا موها از حالت زیبای خود خارج نشوند و مدل مو سریعاً به هم نریزد. فیکساتورها فرم دهنده‌های قوی هستند که باعث می‌شوند موهای شما حالت بهتری به خود بگیرند.
  • اتو و سشوار مو: استفاده از سشوار یا اتوی مو برای صاف و یکدست شدن و آماده سازی مو برای طرح‌های مختلف بافت کمک کننده است و باعث می‌شود که مدل موی شما مرتب‌تر به نظر برسد.
  • برس‌ها و شانه‌ها: یکی از لوازم لازم برای بافت مو، برس‌ها و شانه‌ها هستند که باید انواع مختلف آن را تهیه کنید.

از آنجایی که در بافت، تقسیم بندی مو اهمیت بسزایی دارد؛ شما باید انواع شانه‌ها را تهیه کرده تا بتوانید به وسیله آنها موها را دسته‌بندی کنید و برس بکشید.

انواع متفاوت شانه و برس برای مدل‌های مختلف بافت مو در بازار وجود دارد که بنابر بافت مورد نظر شما، باید آنها را خریداری کنید.

  • مواد نگهدارنده مو: این وسایل شامل تافت، ژل، کرم و چسب مو می‌باشند که برای نگهداری و حالت دهی بهتر مو استفاده شده و باید با توجه به جنس مو و مدل بافت مورد نظرتان، خریداری شود.
  • کش‌های مو و سنجاق‌های ریز و درشت: برای اینکه تزیین موی زیبایی داشته باشید، می‌توانید از کش‌های کوچک، نخ‌ها و کامواهای رنگی استفاده کنید.

با بهره‌گیری از سنجاق‌های ریز و درشت و سنجاق‌های مخفی، می‌توانید بافت‌ها را روی موی خود محکم کرده و در انتهای موهای بافته شده سنجاق‌ها را روی مو ثابت نگه دارید.

ضمناً می‌توانید از کلیپس‌های تقسیم بندی که از جنس فلزی یا پلاستیک‌اند، برای ایجاد بافتی زیبا و منظم استفاده کنید.

  • کش‌های قیطانی: لوازم لازم برای بافت مو در مدل چهل گیس و سایر بافت‌ها، کش‌های قیطانی است که امروزه بسیار مورد استفاده واقع می‌شود و میان دختران محبوبیت بالایی دارد.
معرفی دستگاه‌های بافت مو
معرفی دستگاه‌های بافت مو

معرفی دستگاه‌های بافت مو

علاوه بر ابزار اصلی بافت مو، با استفاده از دستگاه‌های مختلف نیز می‌توانید مدل‌های متفاوت بافت را انجام دهید. هرکدام از این دستگاه‌ها با برندها و قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارند و ما در این قسمت چند مورد از آنها را معرفی می‌کنیم:

_ابزار حلقه‌ای بافت موConair: کار با دستگاه ابزار حلقه‌ای بافت موConair بسیار ساده بوده و به شما امکان این را می‌دهد که موهایتان را به شکل دم اسبی درآورده و سپس بافتی زیبا روی آن خواهد زد. بهتر است قبل از استفاده از این دستگاه، موهای خود را شانه کرده، صاف کنید و سرم بزنید تا حالت بهتری بگیرد.

_ابزار بافت موOPCC: استفاده از وسیله ابزار بافت موOPCC رایج‌تر بوده و قیمت ارزانتری نسبت به سایرین دارد. جنس این دستگاه پلاستیکی و دارای رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری است. بافتن مو به کمک این دستگاه، مدل جالبی را ایجاد می‌کند.

_بافت مو به وسیله دستگاهVenetian: جنس ابزار بافت مو به وسیله دستگاهVenetian اسفنجی بوده و در رنگ‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از مزیت‌های این دستگاه این است که برای موهای صاف، فر، ضخیم و نازک قابل استفاده می‌باشد؛ بنابراین طرفداران بیشتری خواهد داشت.

_دستگاه بافت موEDTARA: وسیله دستگاه بافت موEDTARA به شما کمک کرده تا با استفاده از دست، کار بافت را در چند مرحله و به سادگی انجام دهید. فایده استفاده از این دستگاه این است که علاوه بر ایجاد یک بافت رنگی و دخترانه، باعث صرفه‌جویی در وقت نیز می‌شود.


لوازم لازم برای بافت مو چیست؟


 قلاب ابزار بافت مو

قلاب‌های بافت مو ابزارهایی از جنس فلزی، چوبی و یا پلاستیکی هستند که برای تقسیم کردن مو و انجام بافت‌های مختلف روی مو مورد استفاده واقع می‌شوند.

این محصول بسیار کاربردی و لازم بوده و یکی از لوازمی است که برای انجام بافت مو و زدن طرح‌های گوناگون، باید آن را در اختیار داشته باشید.

قلاب بافت مو در اندازه‌های متفاوت در بازار وجود دارند و با قیمت‌های منصفانه‌ای به فروش می‌رسند. به دلیل اینکه نوک این قلاب‌ها باریک بوده، به راحتی می‌توانید به کمک آنها موها را پیچ و تاب داده و هر مدلی که دوست دارید ببافید.

مدل‌های دیگر قلاب بافت مو، مارپیچی و حلقه‌ای بوده که برای طراحی‌های متنوع بافت مو به کار می‌روند.

وسایل بافت مو با مهره
وسایل بافت مو با مهره

وسایل بافت مو با مهره

مهره‌هایی که برای بافت مو به کار می‌روند، در رنگ‌های مختلف و جذاب تولید شده و معمولاً چوبی یا پلاستیکی هستند. مهره‌ها اغلب برای تزیین بافت در موهای بلند استفاده می‌شود.

برخی از افراد پس از طراحی بافت موی خود، در انتهای موهایشان از رنگ‌های گوناگون این مهره‌ها استفاده می‌کنند و بعضی دیگر نیز از ابتدای کف سر که شروع به بافت مو کرده، مهره‌ها را یکی یکی از داخل مو رد کرده تا انتها شروع به بافتن می‌کنند.

به وسیله این مهره‌ها شما می‌توانید مدل‌های متفاوت و بافت‌های متنوعی را پیاده‌سازی کنید. همچنین شما می‌توانید برای بافت مو به وسیله مهره از ست وسایل بافت مو با مهره استفاده کنید که شامل یک عدد دستگاه دستی بافت مو، یک عدد برس و چندین مدل مهره‌های متفاوت برای تزیین در رنگ‌های مختلف می‌باشد.

برای استفاده از این دستگاه می‌توانید پس از برس کشیدن موهایتان، مقداری از آن را جدا کرده، داخل نوک دستگاه قرار دهید و مهره‌ها را روی میله نوک دستگاه قرار دهید.

حال اهرم روی دستگاه را به آرامی بالا کشیده و در نهایت نوک مو را به وسیله کش‌های کوچک رنگی ببندید. در ضمن می‌توانید برای عملکرد بهتر، بروشور راهنمای این دستگاه را مطالعه کنید. به این ترتیب شما یک بافت موی زیبا و جذاب با مهره را خواهید داشت.

قیمت وسایل بافت مو
قیمت وسایل بافت مو

قیمت وسایل بافت مو

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر با افزایش تغییر قیمت‌ها در کالاهای مختلف، نمی‌توان به طور قطع در مورد قیمت یک محصول اظهار نظر کرد؛ قیمت وسایل بافت مو که جز لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی هستند نیز، از این قاعده مستثنی نیست.

اما در حال حاضر بسته ۵ عددی وسایل بافت مو که شامل شانه دم باریک بامتل، دو سوزن مو در دو سایز متفاوت، شابلون بافت مو، یک شانه دم باریک برای تقسیم کردن مو به همراه بروشور راهنما می‌باشد. درون این ست وسایل کاربردی بافت مو از جنس پلاستیکی با کیفییت متوسط وجود دارد.

در حال حاضر این مجموعه با قیمت ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که طبق نظر اکثر مشتریان، معقولانه است. البته مجموعه‌های دیگری از وسایل بافت مو با تکه‌های بیشتر نیز وجود دارد؛ اما ست ۵ تکه آن نیز تا حد قابل قبولی نیاز شما را برطرف می‌کند.

خرید لوازم لازم بافت مو

برای خرید لوازم لازم بافت مو با مراجعه به فروشگاه‌ نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.


لوازم لازم برای بافت مو چیست؟


سخن پایانی

طراحی و مدل دادن به مو یکی از کارهای مورد علاقه بانوان است و از زمان‌های قدیم تاکنون، بافت مو در فرهنگ‌های مختلف وجود داشته است. از آنجایی که بافت‌های مو انواع گوناگونی دارند، بیشتر خانم‌ها علاقه به یادگیری مدل‌های مختلف بافت مو برای تزیین موهای خودشان یا دیگران‌اند.

شما حتی می‌توانید پس از یادگیری بافت مو و آموزش دیدن در این رابطه، از آن به عنوان یک کسب و کار استفاده کنید و مشتریان خاص خود را جلب کنید.

از سوی دیگر یادگیری طرح‌های بافت مو، چه برای خودتان باشد و چه برای ایجاد یک شغل، نیازمند وسایل ضروری بوده که باید آنها را تهیه کرده تا بتوانید کارتان را آغاز نمایید. ضمناً شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی و عطر و ادکلن به سایت نشاط نو مراجعه نمایید و محصولات متنوع را مشاهده کنید.

ما در این مطلب در مورد لوازم لازم برای بافت مو، اسم و کاربرد ابزار بافت مو و قیمت این وسایل برای شما توضیحات کاملی را ارائه دادیم. امیدواریم از مقاله لوازم لازم برای بافت مو چیست بهره کافی را برده باشید. در پایان از اینکه با صبر و شکیبایی همراه نشاط نو بودید، بسیار متشکریم.

سوالات متداول

۱_محبوب‌ترین مدل بافت مو در میان دختران چیست؟

محبوب‌ترین و ساده‌ترین مدل بافت مو بافت موی سه تیکه می‌باشد و این به خاطر راحتی انجام آن است؛ زیرا زمان یادگیری آن بسیار کوتاه است. در این مدل بافت مو فشار کمی روی ریشه و تارهای مو اعمال شده و شما به سادگی و با سرعت بالا، می‌توانید موهایتان را با این مدل ببافید.

۲_مزیت یادگیری بافت مو چیست؟

از فواید مهم یادگیری طرح‌های گوناگون بافت مو می‌توان به پرهوادار بودن این کار، تنوع و گوناگونی بسیار و نامحدود بودن طرح‌ها، یادگیری آسان و سریع با لوازم و ابزار ابتدایی، کم هزینه بودن دوره‌های آموزشی، بازدهی بالای این حرفه به عنوان راه کسب درآمد و سرگرم کننده بودن این هنر اشاره کرد.

۳_کاربرد بیگودی چیست؟

بیگودی یا موپیچ یکی از ابزار پلاستیکی و لازم برای گذراندن دوره‌های بافت مو است. این وسیله دو نوع لوله‌ای توخالی یا لوله توپر با پوشش ناکامل دارد و از آن برای فر کردن مو و کمک به مراحل بافت مو استفاده می‌کنند. اگر قصد رفتن به کلاس‌های آموزشی بافت مو را دارید، باید این وسیله را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید

انتخاب بهترین لاک ناخن و پرطرفدارترین رنگ‌ها
انتخاب بهترین لاک ناخن و پرطرفدارترین رنگ‌ها
روتین پوستی برای شب و روز
روتین پوستی برای شب و روز
آفتاب سوختگی
آفتاب سوختگی
ژل شستشوی صورت چیست؟
ژل شستشوی صورت چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا