ژل شستشوی صورت چیست؟

صورت به دلیل اینکه با محیط اطراف ارتباط زیادی دارد، در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل همه افراد خصوصاً آنهایی که به سلامتی و زیبایی پوستشان اهمیت می‌دهند، همیشه یک ژل شوینده صورت به همراه دارند. از آنجایی که کمپانی‌های مختلف با تولید لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی انواع اقسام ژل‌های صورت را تولید و روانه بازار می‌کنند و ممکن است شما در حین انتخاب، دچار سردرگمی شوید. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که ژل شستشوی صورت چیست. همچنین در مورد انواع ژل‌های شستشو برای انواع پوست اطلاعاتی را در اختیار شما گرامیان قرار خواهیم داد. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

ژل شستشوی صورت چیست؟

از بین بردن چربی‌های اضافی و سلول‌های مرده پوست وظیفه یک شوینده خوب است؛ زیرا اگر آلودگی‌ها روی سطح پوست باقی بمانند ضمن مسدود کردن منافذ آن، باعث فعالیت بیشتر رادیکال‌های آزاد شده و این مسئله منجر به آسیب جدی به سطح کلاژن پوست می‌گردد.

ژل‌های شستشوی صورت که جزو یکی از بهترین محصولات برای از بین بردن آلودگی‌های پوستی هستند، انواع و اقسام مختلفی دارند.

این ژل‌ها فرمولاسیون ملایمی داشته و شما می‌توانید به عنوان یک پاک کننده روزانه از آن استفاده کنید؛ چرا که با آبرسانی بالای خود به پوست باعث می‌شود ظاهری شاداب‌تر و باطراوت‌تر را داشته باشید.

ژل‌های شستشوی صورت انواع مختلفی دارند که افراد باید متناسب با پوست خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

فواید ژل شستشوی صورت
فواید ژل شستشوی صورت

فواید ژل شستشوی صورت

در صورتی که شما با مزیت‌های این محصول آشنا باشید، بهتر می‌توانید درک کنید که چرا باید از آن به عنوان یک پاک کننده برای پوست خود استفاده نمایید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای ژل شستشوی صورت را بیان می‌کنیم:

_تامین رطوبت مورد نیاز پوست و افزایش آبرسانی به آن

_متعادل کردن چربی پوست صورت

_نرم کردن پوست و رفع کامل خشکی آن

_تنظیم کردن PH صورت و متعادل ساختن آن

_نفوذ کردن مواد مغذی و مفید به پوست

_کاهش  جوش و لک و آکنه به واسطه از بین بردن چربی‌های مضر واضافی

_افزایش شادابی و طراوت پوست

_بالا بردن لطافت و نرمی پوست

_توان بالا در پاکسازی پوست

و…

شما می‌توانید انواع و اقسام ژل‌های صورت را با برندهای خارجی و ایرانی در فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید و از مزایای آن بهره‌مند گردید.

بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده
بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده

بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده

انواع و اقسام مختلفی از ژل‌های شستشوی صورت وجود دارند که ‌نوع درجه یک و مرغوب آن، علاوه بر اینکه خاصیت پاک کنندگی برای پوست شما دارند، منجر به شفافیت و روشن شدن پوست می‌شود.

در میان همه محصولات ژل شستشوی صورت و بدن برند درماتیپیک جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود که ضمن حفظ تعادل PH پوست با ملایمت آلودگی‌ها را پاک کرده و به کاهش جای جوش و لکه نیز کمک می‌کند.

از خصوصیات بارز این محصول این است که برای انواع پوست مناسب می‌باشد و باعث کوچک شدن منافذ پوست و روشن شدن آن می‌گردد.

ژل شستشوی صورت برای پوست خشک

در صورتی که پوست خشکی دارید می‌توانید از ژل شوینده درموواش هیدرودرم استفاده کنید؛ زیرا این ژل شستشو حاوی عناصری است که خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

به عنوان مثال وجود آلوورا و شیباتر موجب می‌شود صورت مرطوب و نرم گردد. از آنجایی که استفاده از صابون باعث خشک شدن پوست شما می‌گردد، می‌توانید از این محصول برای رفع این خشکی استفاده نمایید؛ چرا که با پوست سازگار بوده و سلول‌های مرده روی سطح آن را پاک می‌کند.

از مشخصات بارز این محصول می‌توان به مواردی مانند بازسازی و حفظ تعادل آب و چربی پوست، رطوبت رسانی به پوست، قابلیت شستشوی راحت، پاک کننده آلودگی‌های سطحی باقی مانده از مواد آرایشی و… اشاره کرد.

پس اگر پوستتان خیلی خشک و حساس و یا حتی اگزمایی است، می‌توانید از این محصول استفاده نمایید.

ژل شستشوی صورت چرب و جوش‌دار

یک ژل شستشوی خوب که برای پوست‌های چرب و جوش‌دار مناسب باشد، باید PH طبیعی پوست شما را تغییر ندهد؛

لذا توصیه می‌کنیم پیش از خرید، محصولی را انتخاب کنید که دارای یک یا چند مورد از ترکیبات ضروری مانند اسید لاکتیک، گوگرد، روغن درخت چای، بنزوئیل پروکسید، اسید سالیسیلک، رتینول و اسید گلیکولیک باشد.

در ادامه چند برند برگزیده محصول ژل شستشوی صورت برای پوست‌های جوش‌دار و چرب را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید مناسب با سلیقه و بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید:

 

۱_مورینگا: محصول مورینگا با کیفیت که توسط متخصصان و تولید کنندگان کشور عزیزمان ساخته شده است، حاوی عصاره‌های گریپ فروت و پاپایا بوده و قدرت پاک کنندگی زیادی دارد. همچنین منافذ بسته پوست را باز می‌کند و هر نوع چربی و آلودگی و آرایش روی پوست را پاک خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های ژل شستشوی مورینگا می‌توان به حفظ خاصیت اسیدی، کنترل چربی پوست، لایه برداری و روشن کنندگی و افزایش شادابی و طراوت و آبرسانی به پوست اشاره کرد. همچنین این ژل ضد حساسیت و التهاب بوده و با تقویت تولید کلاژن، جزو محصولاتی است که ضد پیری هستند.

 

۲_وچه: محصول وچه نیز به دلیل داشتن گلیکولیک اسید، پوست را لایه برداری کرده و شادابی و شفافیت زیادی به آن می‌بخشد. همچنین پس از استفاده از این محصول متوجه صاف شدن پوست خود نیز خواهید شد.

شستشوی صورت وچه حاوی عصاره ریشه گیاه بابا آدم است که پوست را التیام داده و چربی‌های آن را کنترل می‌کند.

از نقاط قوت این محصول ایرانی می‌توان به مواردی مثل جلوگیری از ایجاد جوش، رطوبت رسان، ضد باکتری و قارچ و مناسب برای پوست های چرب اشاره نمود.

 

۳_ایوم: محصول ایوم نیز برای پوست‌های چرب بسیار مناسب بوده و قدرت پاک کنندگی فوق العاده‌ای دارد. همچنین دارای خاصیت میکروب زدایی بوده و در از بین بردن چربی‌های اضافی و آلودگی‌ها موثر است.

ضمنا پس از استفاده از ژل شستشوی صورت متوجه بهبود وضعیت ظاهری پوستتان خواهید شد؛ چرا که این محصول التهابات و مشکلات قارچی و باکتریایی پوست شما را بهبود می‌دهد.

اگر پوستی دارید که مستعد جوش و آکنه است، توصیه ما استفاده از این محصول است که مزایای زیادی دارد.

فرمولاسیون ملایم و سبک و داشتن موادی مانند لاکتیک اسید گلایکولیک اسید و سالیسیلیک اسید، ژل شستشوی صورت ایوم به گزینه‌ای فوق العاده مناسب برای پوست‌های چرب و جوش‌دار تبدیل کرده است.

 

چرا از ژل شستشوی صورت استفاده می‌کنیم؟
چرا از ژل شستشوی صورت استفاده می‌کنیم؟

چرا از ژل شستشوی صورت استفاده می‌کنیم؟

ژل‌های شستشوی صورت که به آنها شوینده صورت نیز می‌گویند، برای پاک کردن عمیق پوست مورد استفاده واقع می‌شوند؛ زیرا دارای ترکیباتی هستند که علاوه بر تقویت و ترمیم پوست، همه آلودگی‌های روی آن را به شکل عمیقی برمی‌دارند.

از آنجایی که نمی‌توان این آلودگی‌ها را فقط با آب برطرف کرد؛ لذا ژل‌های شستشوی صورت باعث پاکسازی لایه‌های مرده شده و پوست شما را تمیز می‌کنند.

همچنین به دلیل اینکه انواع ویتامین‌ها و مواد مفید مورد نیاز پوست شما را دارا هستند، به جوانی و شادابی پوست کمک می‌کنند؛ به گونه‌ای که همه چربی‌ها و مواد اضافی آرایشی ظرف مدت چند ثانیه به طور کامل روی پوست شما از بین می‌رود.

ضمناً اگر جزو کسانی هستید که به آرایش کردن عادت دارید، اکیداً توصیه می‌کنیم که یک ژل شستشوی مخصوص پوست صورت خود را انتخاب کرده و به صورت منظم از آن استفاده نمایید؛

چرا که ممکن است پوستتان به دلیل استفاده زیاد از لوازم آرایشی، جوانی خود را از دست داده و با افزایش رادیکال‌های آزاد، اختلالات زیادی روی پوستتان به وجود بیاید.

در صورت عدم استفاده از ژل‌های شستشوی صورت، مواد آرایشی و ذرات آلودگی‌های محیطی روی پوست باقی می‌ماند و باعث کدر شدن آن می‌گردد. هر چقدر این روند ادامه پیدا کند، جوش‌های سرسیاه، لک‌ها و آکنه‌ها ایجاد می‌گردد و پس از مدتی خواهید دید که پوست صورتتان دیگر مانند قبل نیست که این مسئله می‌تواند روی کاهش اعتماد به نفس تاثیر بگذارد.

پس برای پیشگیری از چنین اتفاقی متناسب با پوست خود، یک شوینده خوب را انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید هر چقدر سن شما بالاتر برود، به مراقبت پوستی بیشتری نیاز دارید؛ زیرا با افزایش سن، خاصیت کلاژن سازی پوست کاهش پیدا خواهد کرد.

پس استفاده از ژل شستشوی صورت می‌تواند به عنوان یک محصول مراقبتی از پوست عمل کند. حتی اگر جزو افرادی هستید که آرایش نمی‌کنید یا به ندرت از خانه بیرون می‌روید، حداقل یک بار در روز پوست را با ژل شستشوی مخصوص صورت بشویید.

خرید ژل شستشوی صورت

برای خرید ژل شستشوی صورت با مراجعه به فروشگاه‌ لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی نشاط نو به آدرس neshateno.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

کلام آخر

اکنون که در رابطه با ژل شستشوی صورت و انواع مختلف آن مطالبی را عنوان کردیم، توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از ژل شستشوی صورت مقدار مناسبی از آن را استفاده کنید؛ چرا که کم بودن آن صورتتان را تمیز نکرده و زیاد بودن آن باعث هدر دادن آن می‌شود.

ضمناً حتماً پیش از اولین استفاده، مقداری از ژل را پشت گردن یا گوش خود تست کنید. اگر دیدید به آن حساسیت خاصی ندارید، می‌توانید آن را روی پوست صورتتان نیز بزنید.

به هیچ وجه ژل شستشوی صورت را اطراف دهان و چشم خود نزنید و پس از شستشو مطمئن شوید که ژل کاملاً پاک شده است؛ زیرا اگر ژل روی پوستتان باقی بماند ممکن است اثرات منفی داشته باشد و منافذ پوستتان را ببندد. در ضمن از ژل‌های لایه بردار در طول روز استفاده نکنید.

در پایان باید بگوییم که ژل شستشوی صورت محصول مناسبی است که اگر متناسب با پوست خود آن را انتخاب کنید، بهترین و بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت.

در این مقاله ما راجع به ژل شستشوی صورت و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار نشاط نو بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_ژل شستشوی صورت برای چه افرادی مناسب است؟

استفاده از این محصول برای همه افراد با هر نوع پوستی که دارند، مناسب است و می‌توانند متناسب با پوست صورت خود، یک ژل را انتخاب کرده و از مزایای آن بهره‌مند گردند.

پبا این حال توصیه ما این است که افرادی که پوست چرب‌تری دارند، حتماً از ژل شستشو استفاده نمایند.

۲_در روز چند بار از ژل شستشوی صورت استفاده کنیم؟

این مسئله بستگی به خود شما دارد. معمولاً می‌توانید در تابستان روزانه تا سه بار نیز صورتتان را با ژل‌های شستشو بشویید. اما در فصل‌های پاییز و زمستان یک یا دو بار در روز برای شستشوی صورت با ژل کافی می‌باشد.

۳_نحوه استفاده از ژل چگونه است؟

ابتدا صورت خود را با آب خیس کنید و سپس مقداری از ژل را کف دست خود بریزید. کمی آن را بین دست‌های خود ماساژ داده تا گرم شود و سپس آن را روی صورتتان بمالید.

یک دقیقه صورت خود را ماساژ دهید تا ژل کاملاً جذب پوستتان گردد. پس از آن صورت را با آب ولرم یا خنک بشویید و با یک دستمال نرم، تمیز و خشک صورتتان را پاک کنید.

بیشتر بخوانید

درمان خشکی پوست
درمان خشکی پوست
روتین پوستی برای شب و روز
روتین پوستی برای شب و روز
آفتاب سوختگی
آفتاب سوختگی
آرایش ابرو
آرایش ابرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا